Visum indonesie

Hallo!
Wij gaan een 5tal weken naar indonesie.
Ik heb gelezen dat je een voa kan krijgen en dit dan 1x laten verlengen?
Zijn er op Bali of Lombok kantoren waar je it kan laten doen?
Wik hebben een vlucht naar ons volgende land na 5 weken, zou dit voor problemen zorgen?
Bedankt!!

Via Wereldwijzer app

Je kan je visum zelf verlengen bij een kantor imigrasi in Tuban. Paspoort brengen (vlak bij het vliegveld), en een aantal dagen later weer ophalen. Soms een keer extra op en neer om te betalen.

Andere optie is dat je het laat doen. Met name in het zuiden van Bali zie je heel veel tourist information centra met de optie 'visum extention. Laten doen is uiteraard duurder, maar het bespaart je wel een paar taxiritjes en (lang) wachten.

Super bedankt Jenny!

Via Wereldwijzer app

Hallo,

wij hebben een klm ticket voor 2 maanden,kan ik dan bij aankomst een voa krijgen voor een maand,en verlengen bij imigrasi op Bali?

Of krijg ik dan een probleem met klm.

Je kan inderdaad zonder problemen vliegen en verlengen.

1 like

Sinds kort kan je op Bali-airport een VoA voor 60 dagen kopen , stond in de locale kranten

1 like

Hallo Paulana.

Ik hoop dat het waar is,ik heb er nog niets van gelezen.

Dat gedonder in De haag is dan ook opgelost.

Groetjes.:chin:

Het stond in Bali ( woon ik ) in de kranten, met NL heb ik al 14 jaar geen binding meer

1 like

Ik heb veel mensen die op Bali wonen gesproken,maar die weten van niets,en mensen die daar gingen verlengen moeten nog steeds naar imigrasie.
VOA alleen nog voor 30 dagen:chin:.

Ach, als je een visum voor 30 dagen krijgt heb je pech en moet je verlengen, krijg je er al een voor 60 dagen dan heb je mazzel. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

(En wellicht verandert het ‘binnenkort’, maar tijd blijft vaag in indonesie…)

1 like

Lezen die mensen ook locale kranten dus in het Indonesisch ?
Ik zuig zo iets echt niet uit mijn duim.

1 like

Ik ga al 7 jaar regelmatig (voor langer dan 30 dagen) naar Indonesie en haal altijd, zonder problemen, mijn 60-dagen visum bij de Indonesische ambassade in Den Haag http://new.indonesia.nl/index.php/visa/2011-12-05-04-39-05/visit-visa. Dat scheelt heel veel geregel/gedonder daar en is ook goedkoper :slight_smile:

Ik heb regelmatig mijn visum in den Haag geregeld.

Goedkoper. Dubieus. Een retourtje met de trein vanuit Utrecht kost 21 euro, je moet er twee keer heen. De bus in den Haag kost ook geld. Daarnaast is het voor mij altijd een heel gepuzzel met vrije dagen… In totaal is het regelen in Nederland dus ook een kleine 100 euro.

Het is een keus die je maakt. Voor beide opties valt wat te zeggen.

Klopt, het verschilt per persoon: ik woon zelf op 5 minuten fietsen van de ambassade dus ik heb verder geen kosten behalve de €45 voor een 60-dagen visum. Een 30-dagen VOA kost nu $35 en een visa extension via een visa agency op Bali kost zo’n $50.
Voor meer info zie:

Ah het visum, een van de vele veelgestelde vragen over Indonesie :slight_smile:

En terecht, wat het verandert nog wel eens en je wilt zeker niet zonder komen te zitten. Alle informatie over het visum, en meer veelgestelde vragen, kan je hier vinden: De 9 meest gestelde vragen en antwoorden over reizen naar Indonesie :wink:

1. Visa On Arrival (geldig voor 30 dagen, te verlengen tot maximaal 60 dagen)Dit toeristenvisum krijg je bij binnenkomst in Indonesië in je paspoort.

[ul]
[li]De kosten hiervoor bedragen US$35,- (dit is gewijzigd per 3 juli 2014) en kan ook worden betaald in euro’s.[/li][li]Je dient een retourticket te laten zien[/li][li]Je dient in staat te zijn een geldige creditcard (of 1000 euro contant) te kunnen overleggen[/li][li]**LET OP: Voor alle reizigers (óók kinderen) geldt dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Indonesië. **Zie ook geldigheid paspoort onderaan de pagina.[/li][li]Je dient minimaal 1 blanco pagina te hebben in je paspoort voor het visum[/li][/ul]

Dit visum is het gemakkelijkst en het goedkoopst.

Het Visa On Arrival is sinds januari 2010 in Indonesië éénmalig te verlengen met nog eens 30 dagen. Maximaal kan er met dit visum daarom 60 dagen in het land worden verbleven. Indien je langer dan 60 dagen in Indonesië wilt blijven moet je van te voren een 60-dagen visum aanvragen bij de ambassade in Den Haag (deze is te verlengen tot 6 maanden, zie hieronder).:chin:

http://beatmag.com/daily/visa-on-arrival-fees-to-be-scrapped/

Ik woon in Sorong West Papua en jheb al 4 x mijn socio visa van 2 maanden verlengd naar 6 maanden. Toen ik voor de 5e keer mijn socio visa wilde verlengen kon dat niet meer. Volgens de immigratie Sorong kon je een socio maar 2 x achter elkaar verlengen. Dit bleek geen officiële regel maar iets van de immigratie zelf.
Is de ook zo bij de andere immigratie kantoren zo bv in Bali??? ben benieuwd.

Ja hoor , je bent overgeleverd aan de willekeur .
Maar het is aan het veranderen, omdat alle imigrasie kantoren metelkaar verbinding hebben, door middel van de computer.
Dat was in 2011 nog niet het geval ,ik was voor het laatst daar in 2011 , voor KITAPS.