Hoi!
Ik las ergens dat een visum bij aankomst 30dgn, niet verlengbaar is met 30dgn, en dat je ff het land uit moet …?
Onjuiste informatie. Een VoA is eenmalig verlengbaar met 30 dagen.
dankje,
kan ik ergens vinden waar ik in regio kleine soenda’s mijn voa kan verlengen??
iig in haven padangbai dat ik weet…maar zijn er verder nog buro’s?
gr
DJ
Er zit een kantor imigrasi in Mataram, en ik denk dat je er ook wel kan vinden in Kupang, Maumere en Labuan Bajo.
Is het niet makkelijker om in NL bij de ambassade als een visum voor 60 dagen aan te vragen?
ze hebben het te druk daar 3 weken wachttijd omdat je sinds 1 juni alleen op afspraak een visum kunt krijgen!
(in brussel duurt het drie dagen zonder afspraak!)
dus dan maar VoA…
Wat Mw. Jenny schrijft is inderdaad makkelijker, helemaal als u zich realiseert dat u 2x naar het kantor Imigrasi moet: 1x om uw originele paspoort en visum-kaart in te leveren en de kosten voor verlenging (Rp. 250,000,- ) te betalen en weer 1x (met een beetje geluk) na 3 werkdagen om in persoon uw spullen op te halen.
als je het láát doen in Indonesie hoef je geen twee keer op en neer (dat bespaart tijd en reiskosten), maar dan ben je wel vaak 550.000 - 650.000 rp kwijt.
Wow, bedankt voor dit berichtje! Hierop had ik ook niet gerekend, nu moet ik dus ook een beetje vaart gaan maken met de afspraak aangezien het pas over een paar weken op z’n vroegst kan!
Nu ben ik het formulier in aan het vullen, en mijn beroep is dus: ‘student’. Maar wat moet ik dan bij de naam van de instantie en adresgegevens invullen, die van mijn universiteit?
Daarnaast moet ik ticketinformatie opgeven, vluchtmaatschappij en datum ticket afgifte. Moet ik dan van het ticket het land in of uit een datum opgeven?! (namelijk 2 verschillende maatschappijen en op andere data aangeschaft)
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Groeten!
Je maakt het te gemakkelijk om alles hier voor te leggen, als je hier bent moet je ook zelfstandig denken. Sans rancune, maar ik word zo moe van die zich repeterende vragen, en antwoorden.
Dit forum heeft een zoekfunctie misshien een idee die eens te gaan gebruiken. Info bij de vleet.