makkelijk visum verlengen met paar dagen ??

wie weet of het makkelijk gaat als je je visum op bali voor een paar dagen langer dan de normale 30 dg zou willen verlengen ? een beetje geschrokken van een eerder bericht van een reiziger die gigantisch is afgezet door officials op bali… ! Iemand ervaring hiermee ?
alvast bedankt Mei Ling:dag:

Je kan je visum niet een paar dagen verlengen, wel een maand. Als je dit laat doen bij een visumbureau kost de verlenging rond de 50 euro.

Makkelijker is om voor vertrek in NL een toeristenvisum aan te vragen voor 60 dagen. Dat kost 45 euro.

1 like

:chin:ha jenny, dank voor je snelle reaktie ! ik heb slechts maar een paar dagen te verlengen, dus misschien kan ik beter mijn vliegreis verzetten…
groetjes MEi Ling

Het verzetten van een vlucht is niet altijd gratis. Succes!

Het verlengen van je 30 dagen V.O.A. kan - met inderdaad 30 dagen, niet anders - en kost je 2x een ritje naar het Immigratie-kantoor op hetzij de luchthaven danwel in Denpasar - Renon en beide keren redelijk wat wachttijd (ca. 2 uur) aldaar. De kosten voor verlenging met 30 dagen bedragen Rp. 250,000,-. Je moet minimaal 1x in persoon verschijnen omdat je persoonlijk een handtekening dient te plaatsen.

Gezien je tijdverlies, de kosten voor de ritjes naar het Immigratiekantoor, etc. is het te overwegen om in NL een 60-dagen visum aan te vragen. Maar, ook daar moet je voor naar Den Haag (vrij nemen, transport, etc.) of een bureau / agent voor betalen om e.e.a. voor je te doen.

@ Mp2036: heb je een sponsor nodig voor het verlengen van een 30-dagen visum?

@ Jenny: Nee, je hebt geen sponsor nodig.

1 like

Bedankt! Ik kon het antwoord zou snel niet vinden. Goed om te weten voor als ik nog een keer onverwachts langer zou blijven op een ander eiland dan Bali (waar m’n vaste sponsor woont).

hi MP , Naje concrete voorrekening is het helemaal duidelijk dat ik toch ga proberen zonder te veel kosten de vleigreis te verzeten ! thanks :chin:
groet Mei Ling

hi MP , Na je concrete voorrekening is het helemaal duidelijk dat ik toch ga proberen zonder te veel kosten de vleigreis te verzeten ! thanks :chin:
groet Mei Ling