Wij vertrekken eind van de maand naar Bali voor 60 dagen, ik heb vandaag contact gehad met het visum buro,die vertelden dat het kort dag was om een 60 dagen visum aan te vragen, dat via de ANWB opgestuurd wordt, ik ook een visum on arrival kon nemen ( 30 dagen ) en na een week het kon verlengen bij de immigratiedienst in Denpasar ?? met 30 dagen.
Wie weet daar meer van, wie weet het adres en een telefoonnummer van de immigratiedienst?
Zelf op en neer gaan naar de Haag voor je visum is geen optie? Je visum ligt meestal binnen twee weken klaar.
Het visum ter plekke laten verlengen is geen probleem, het is alleen wat duurder. Je betaalt voor je visum on arrival op het vliegveld US$ 25. Daarnaast betaal je voor je verlenging.
Het verlengen kan in Denpasar, even googlen op ‘kantor imigrasi’. Je kan ook naar Tuban gaan, vlak naar het vliegveld ligt ook een immigratiebureau.
Andere optie is om je visum te laten verlengen. Je hotel op Bali kan je vast een adres aanbevelen, en in het zuiden van Bali kan een tourist information centre (te vinden op iedere straathoek) je ook helpen. Prijzen liggen daar hoger, en beginnen rond de 550.000 rp per persoon.
Beste Jenny,
Op en neer naar Den Haag is geen optie, 320 km retour (zeeuws Vlaanderen), maar ik denk toch dat het goedkoper is ter plaatse, via ANWB (veiligste manier denk ik) kost het maar 106 euro pp x 2 is toch wel genoeg dacht ik zo.
Heb even gegoogeld, en inderdaad geen probleem in de buurt van Sanur, hartelijk dank voor uw informatie.
Groeten Henk.
Het vervelende van een VoA verlengen met 30 dagen hier ter plaatse op Bali is dat je 2x IN PERSOON naar het “Kantor Imigrasi” (hoofdkantoor in Denpasar Renon of het bijkantoor in Tuban bij de luchthaven ) moet. Een keer om de aanvraag voor verlenging in te vullen en in te leveren (tesamen met je paspoort) en een keer om het ca. 5 werkdagen later weer op te halen en te betalen ( Rp. 250,000,- per verlengde VoA ). Ik heb begrepen dat u in Sanur verblijft. Het makkelijkste is dan om naar het “kantor Imigrasi” in Denpasar - Renon te gaan. Adres: Jl. D.I Panjaitan No.3, Renon - Denpasar / (ca. 100 meter van de hoek met Jln. Raya Puputan ) Telp 0361 227 828.
Bedankt voor de goede informatie, maar we vinden dat helemaal niet zo erg, we maken daar gewoon weer een dagje van, doen we anders ook, van dat geld dat ik in Nederland uitspaar kunnen we hier wel een taxi of auto voor nemen dacht ik zo,
goed voor de economie.
Groeten Henk.
Ben gisteren naar kantor Imigrasi in Denpasar geweest, klopt allemaal wat mp2036 heeft verteld, maar nu kwamen we tot de ontdekking dat ik een rekenfout heb gemaakt met het verblijf van 60 dagen 61 dagen is, nu zei de ambtenaar daar dat ik 250000 rp betaal op de luchthaven is dat okee, mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee of weet iemand hoe het in zijn werk gaat terplaatse ?
Bijvoorbaat hartelijk dank.
Groeten Henk.
Ben gisteren naar kantor Imigrasi in Denpasar geweest, klopt allemaal wat mp2036 heeft verteld, maar nu kwamen we tot de ontdekking dat ik een rekenfout heb gemaakt met het verblijf van 60 dagen 61 dagen is, nu zei de ambtenaar daar dat ik 250000 rp betaal op de luchthaven is dat okee, mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee of weet iemand hoe het in zijn werk gaat terplaatse ?
Bijvoorbaat hartelijk dank.
Groeten Henk.
Altijd een lastige situatie.Voor “overstay” van de VoA of andere visa periode, staat / stond inderdaad een boete van Rp. 200,000,- per dag “overstay”. Dat zou per 1/1/2013 verhoogd worden naar Rp. 250,000,- maar ik heb daar nog geen officiele berichtgeving / bekendmaking over vernomen. Neem dus aan dat het oude bedrag / boete nog geldt.Het vervelende is dat “overstay” wegens een andere dan 1 van de 3 wettelijk vastgelegde redenen (t.w. ziekte / ziekenhuisopname, arrestatie, verlies van geldige reisdocumenten) de h.h. ambtenaren van de Immigratiedienst de mogelijkheid geeft u onder druk te zetten. U bent nml. fout – helemaal als het een “rekenfout” betreft - en dat “ge- c.q. misbruiken” ze graag tegen de reizigers.Beste om te doen: Ga lang / vroeg voor vertrek van uw vlucht reeds naar de luchthaven, zodat u niet direct onder tijdsdruk staat. Neem het initiatief op de luchthaven (en laat de fout niet ontdekt worden door de officials, men gaat er dan van uit dat u probeerde de wet nog verder te omzeilen). Ga direct naar de Immigratiedienst, meldt dat u “overstayed” bent en bereid bent de “overstay” boete te betalen. Laat merken dat u weet over hoeveel geld / boete er per dag “overstay” betaald dient te worden. Wees schuldbewust, wees niet arrogant, wees cooperatief en bereidwillig. Betaal desnoods een eventuele “opslag” op de boete om de boel “in beweging te houden in uw voordeel”. Onthoudt: U bent fout en bij (verder) verkeerd “gedrag” in de ogen van de Immigratiedienst kunnen ze het u heel vervelend maken.
Altijd een lastige situatie.Voor “overstay” van de VoA of andere visa periode, staat / stond inderdaad een boete van Rp. 200,000,- per dag “overstay”. Dat zou per 1/1/2013 verhoogd worden naar Rp. 250,000,- maar ik heb daar nog geen officiele berichtgeving / bekendmaking over vernomen. Neem dus aan dat het oude bedrag / boete nog geldt.Het vervelende is dat “overstay” wegens een andere dan 1 van de 3 wettelijk vastgelegde redenen (t.w. ziekte / ziekenhuisopname, arrestatie, verlies van geldige reisdocumenten) de h.h. ambtenaren van de Immigratiedienst de mogelijkheid geeft u onder druk te zetten. U bent nml. fout – helemaal als het een “rekenfout” betreft - en dat “ge- c.q. misbruiken” ze graag tegen de reizigers.Beste om te doen: Ga lang / vroeg voor vertrek van uw vlucht reeds naar de luchthaven, zodat u niet direct onder tijdsdruk staat. Neem het initiatief op de luchthaven (en laat de fout niet ontdekt worden door de officials, men gaat er dan van uit dat u probeerde de wet nog verder te omzeilen). Ga direct naar de Immigratiedienst, meldt dat u “overstayed” bent en bereid bent de “overstay” boete te betalen. Laat merken dat u weet over hoeveel geld / boete er per dag “overstay” betaald dient te worden. Wees schuldbewust, wees niet arrogant, wees cooperatief en bereidwillig. Betaal desnoods een eventuele “opslag” op de boete om de boel “in beweging te houden in uw voordeel”. Onthoudt: U bent fout en bij (verder) verkeerd “gedrag” in de ogen van de Immigratiedienst kunnen ze het u heel vervelend maken.
Weet niet hoe het is afgelopen maar weet wel dat ze er alles aan doen het je moeilijk te maken en iets meer geld te generen.
Ook heb ik van kennissen vorig jaar gehoord dat er zelfs een celstraf op kan staan.
Hou er ook rekening mee als je naar renon gaat dat je netjes gekleed gaat! Geen slippers korte broek .
Hoop dat het je helpt.