Midden oktober ga ik via de transsibere express naar ‘de oost’ Ik weet dat je met een Nederlands paspoort voor zowel Japan als Zuid-Korea geen visum hoeft te regelen, maar ik ga echter met het vliegtuig vanaf Vladivostok naar Tokyo op enkele reis. Vervolgens wil ik oostwaarts over land tot ik met de ferry naar Korea kan. Heb ik in deze beide gevallen dan ook niets nodig kwa visum?
Verder wil ik na 2 weken Zuid-Korea vanuit Seoul vliegen naar Beijing. Ik hoorde dat je voor een visum van China al hotelboekingen ed moet hebben. Is dit zo of kan ik het visum voor China gewoon al hier regelen in Nederland zonder dat ik een hotel of iets dergelijks in Beijing boek?
Als iemand hierover iets weet dan hoor ik het graag
Ik ga wel een blog bijhouden ja:) Ik ga pas in oktober, dus dat duurt nog even. Maar als je wilt kan ik de link hier wel plaatsen tzt.
Bedankt voor je info. Kan ik het visum voor China dus ook gewoon regelen ook al heb ik helemaal niks geboekt in china kwa overnachtingen of retourticket?
Yes! Voor het Russische visum heb je wel een adres nodig van een instantie die jou ‘uitnodigt’ naar Rusland te komen. Dus de organisatie van de trein of een hotel/hostel.
Have fun met de voorpret! Ik ga zelf in september met de Transmongolië Express, dus vind het heerlijk om over de reis na te denken