Eind september ga ik een halfjaar in Istanbul studeren, het is mij echter niet helemaal duidelijk of ik eenmaal in Turkije mijn visum daar ook kan verlengen, of dat ik per se een studentenvisum moet aanschaffen. Ik ben ongeveer 4 maanden in Turkije. Weet iemand van jullie hier meer over? Ik kon niks vinden bij het consulaat etc. Alvast bedankt!
volgens mij kun je altijd je toeristenvisum ter plekke voor nog eens een periode van 3 mnd verlengen, als je maar betaald.
maar als je zelf vanauit NL al een studentenvisum hebt geregeld, lijkt me dat je aan kan geven dat je voor 4 mnd gaat… weet niet hoe dat werkt met een studentenvisum.
anders moet je tussendoor ff naar griekenland en een nieuw visum aanvragen…
kelebek van het forum hiero, is voor stage een half jaar naar istanbul geweest. zij heeft idd haar toeristenvisum via een trip naar griekenland ‘verlengd’
Ik weet niet of je inmiddels al een studentenvisum hebt geregeld, maar ik heb dus ook 7 maanden stage gelopen in Istanbul en ik heb gewoon een toeristenvisum genomen en ben 2x naar Griekenland gegaan.
Een student- en werk vergunning is heel duur… Ik moest iets van 455€ betalen en hele hoop papier-gezeur dus ben gewoon op toeristenvisum gegaan, no problem! Mijn huisgenoot (ook NLse student) had wel een studentenvisum of stagevisum maar hij moest ook een smak geld neerleggen en na 3 maanden alsnog tijdelijk het land uit… :disgust:
Als je gewoon op toeristenvisum komt moet je er wel voor zorgen dat je op tijd het land uit bent, geen dag te laat gaan! En bij de grensovergang gewoon de toerist uithangen. dan is er geen enkel probleem
Heel veel plezier in Istanbul! IK heb echt de tijd van mn leven hier! Ga volgend jaar terug voor mn afstudeerstage en dan blijf ik hier waarschijnlijk :biggrin: Als je verder nog vragen hebt stuur me dan even een pb-tje. Wellicht weet ik antwoord.