Visum/ vliegveld/ veiligheid

Hey!

ik heb 3 vragen:

1. Klopt dat ik naar maleisie kan vliegen en daar n visum krijg voor 90 dagen, zonder vooraf iets te hoeven doen in nederland?

2. Ik wil vanuit Japan naar maleisie vliegen, op het oostelijke eiland ( borneo) waar kan ik t best op vliegen?

3. Ik lees op reisadvies van overheid site ned dat het uiterste deel van het oostelijke ( borneo) eiland gevaarlijk is, er worden toeristen uit resorts etc ontvoerd. Welke info hebben jullie hierover en moet ik me zorgen maken als ik bijv. Naar het oerang oeta opvanghuis wil gaan?

erg bedankt!!!

1. Voor Maleisie krijg je inderdaad een gratis visum voor 90 dagen, maar voor Borneo krijg je een aparte stempel die 30 dagen geldig is. Je hoeft inderdaad niks te regelen in NL, zelfs geen uitrreisticket

2. Volgens mij moet je dan vliegen via Kuala Lumpur

3. Het ontvoeren zou bij Sipaden zijn, al beweren velen dat het gewoon veilig is. De orang-oetans kun je bezoeken. Vind je het eng naar het oosten te gaan, dan kun je ook orang-oetans zien bij Kuching.

Hoi!

Bedankt voor de vlugge reactie… Ik zal dus eerst naar het westelijke eiland moeten? Jammer want ik wilde van oost naar west eiland om zo te eindigen met strand… reisroute verder maar even nakijken… Of raad jij aan om eerst naar KL te vliegen dan door naar andere eiland meteen om daarna pas westelijke eiland te bekijken ivm stranden/ relaxen?

Ik merk dan jij kennis hebt van dit land… Wat vond jij ervan?

Mijn reiservaringen in Maleisië zijn niet heel actueel, op een aantal stopovers in KL na. Sabah heb ik nooit bezocht, alleen Sarawak. Specifiek advies kan ik je helaas niet geven.

Het meest logisch om naar Borneo te vliegen zou voor mij Air Asia zijn. Dan moet je haast wel via KL. Het is prima te doen om van Japan naar KL te vliegen en gelijk naar Borneo (neem wel voldoende tijd om over te stappen i.v.m. wissel van terminal/vliegveld en customs en zo). Ik zie niet in waarom je je reisroute zou omgooien.

Borneo is minder welvarend dan het westelijke schiereiland, na het ‘luxe’ Japan zouden sommige mensen het misschien fijn vinden in het westen te acclimatiseren (het is in Maleisië waarschijnlijk warmer en vochtiger dan in Japan). Het is echter niet jouw eerste reis naar Azië dacht ik, dus jou geef ik geen advies maar laat ik zelf beslissen :wink: Jij weet wat je aankan en wilt.

Dank je wel.

ik ben niet van de luxe, wel is japan mijn ding :wink:

ik wil voornamelijk in Maleisie relaxen, junlge, natuur, relaxen aangezien t mijn laatste land is na een langere reisperiode. Ik weet zeker dat ik dan reismoe zal zijn en wil relaxen…ik wil ongeveer 6 weken in maleisie verblijven, of als t tegenvalt 4 en dan twee weken zuid Thailand :slight_smile:

Hallo azieazie,

Wanneer ga je naar Borneo? Ik zou graag van jou horen hoe je het ervaren hebt! Groeten Nadieh

Hoi zit nu in japan en hoor de afgelopen twee maanden tijdens mn reis dat maleisie niet zo geweldig is dus ik ga er niet heen.