Wij twijfelen of we na Borneo moeten gaan en voor hoe lang. Kan iemand ons overtuigen? We hebben 3,5 week voor Maleisie
We hebben niet te veel geld en wat ik lees zijn sommige dingen vrij duur. IIg het vliegen van KL na KK zal al 130 pp kosten.
Alvast bedankt
als je de kans hebt om naar borneo te gaan zou ik zeker gaan hier heb je unieke flora en fauna het kan inderdaad wel prijzig zijn om er naartoe te reizen echter is mijn ervaring dat het als je er bent niet duurder dan in de rest van maleisië
Ten eerste het moet helemaal niet Borneo zijn, lekker blond, maar Saba en/of Sarawak.
Waar we over twijfelen is of we het moeten doen is of we veel missen als we het overslaan. Er is genoeg te doen op het schiereiland zelf. We willen niet die 3, 5 week volproppen en druk zijn.
Misschien wel na Kuching gaan en daar het Bako park bezoeken en misschien Batang rejang en dan weer terug na Singapore??
saba en sarawak zijn twee provincie’s van maleisié op borneo (toch blond :lol:)
wel het is er zoals ik al eerder zei heel mooi qua natuur maar inderdaad is er op het vaste land van maleisië ook al veel te zien en kan je jezelf daar best wel 3,5 week vermaken en is er ook heel veel natuurschoon te zien het is net wat je allemaal wilt gaan zien en doen
Ik heb drie weken rondgereisd in Maleisie, inclusief een dag of zes op Borneo. Het ligt eraan wat je precies wilt doen en zien, maar ik vind Borneo wel een echte aanrader. Ik ben in Miri en Mulu geweest (het midden) en heb een prachtige trekking gedaan (het pinnacletrail). Voor Borneo zou ik nog eens teruggaan. Ik heb gehoord dat Kuching en Kota Kinabalu en omgeving ook erg de moeite waard zijn. Mijn vluchten naar Borneo waren niet duur, 30-40 euro geloof ik, maar dat ligt misschien aan de periode? (eind aug-sept).
Verder zat in mijn rondreis: KL, Perhentians (6 dagen, duikbrevet), Cameron Highlands. Maar het hangt natuurlijk af van je persoonlijk voorkeuren. Ik ga liever de natuur in dan steden bezoeken, dus Melakka en Penang vielen daarom voor mij af ten gunste van jungle en eilanden.