Visum vliegveld Phnom Penh

Over een aantal dagen vertrekken wij richting Maleisië om daar te gaan backpacken. Wij zullen ook een bezoek brengen aan Cambodja. We vliegen vanaf Kuala Lumpur naar Phnom Penh. Nu vroeg ik mij af hoe het zit met het visum die je kan verkrijgen op het vliegveld van Phnom Penh. Kun je daar dollars pinnen, of is het verstandiger om ze al mee te nemen? En heb je een pasfoto nodig?

Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Groetjes Inge

Hoi Inge,

je hebt 1 pasfoto (je leest nog op veel sites 2, maar vanaf 2007 heb ik er telkens, op Siem Reap en in Phnom Penh, maar 1 af hoeven geven) en 20 usd nodig voor je visum, wat je bij de immigratie/douane moet afgeven.

Of je in PP op de airport kunt pinnen voordat je je visum hebt weet ik niet zeker. Neem voor de zekerheid voor elk gepaste 20 usd mee, want een eventuele pinautomaat kan ook defect zijn :wink:

Veel plezier!

Dankjewel voor je snelle antwoord!! Even dollars regelen en één pasfoto dus! Maar niet het risico nemen van een kapotte ATM :wink:

Ik zou inderdaad zorgen dat je per persoon die 20 USD bij je hebt want vaak kun je niet voor de douane pinnen. Dan gaat het helemaal goed komen. Ohja zorg dat je gepast heb omdat ze vaak zeggen dat ze niet kunnen wisselen en dan ben je je geld kwijt. Dus niet als je met 2 personen bent met 50 USD betalen want dan ben je er dus 10 extra kwijt.

Vorig jaar met Airasia naar Siem Reap gevlogen en bij aankomst een visum gekocht. Men kon er zelfs in Ringgit betalen. Of dit voordeliger was weet ik niet meer maar beter is natuurlijk om ook Dollars bij je te hebben.

Frank