Visum verlengen

Hallo,

Uit eerdere vragen heb ik begrepen dat het rond de 3000 peso kost om je visum te verlegen voor 1 maand.

Echter ik heb ik nederland een visum gehaald voor 59 dagen en toen ik deze vorige week probeerde te verlengen voor 1 maand kwam dat uit op ± 7000 peso.

Hierbij een overzicht voor de kosten volgens de immigration office:

Alien Certification Registration: 1000
Head Tax: 250
Monthly Extension Application Fee: 300
Monthly Extension Fee: 1000
Emigration Clearance Certificate: 700
Certificate Fee: 500
ACR i-Card Fee: 2232
Legal Research Fee: 50

Total: 6032

Receipt 2:

Express Lane Fee: 1000
Express Lane Fee Certification: 500

Total: 1500

Combined Total: 7,532 pesos

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vertrek over een maand weer naar nederland en ik vond het behoorlijk prijzig om meer dan 100 euro te betalen voor het verlengen van je visum.

Alvast bedankt

Een extension kost omstreeks 3.000 peso, een ACR i-Card is alleen voor mensen wie in de Filipijnen willen wonen die heb je dus niet nodig.
succes

voor iedereen die langer verblijft dan 59 dagen is de icr i-card verplicht.
bij verlenging kom je daar niet onderuit.
dit is nieuw sinds ongeveer begin 2010.

Pure geldklopperij, jammer dat toeristen die langer dan 59 dagen nu ook zo een Acr -card moeten hebben. Lijkt mij toch ook wel oneigenlijk gebruik van die kaart ,die immmers toch bedoeld is voor mensen die permanent in Ph. wonen.

@ andrestuster, Weet je toevallig hoe het zit als je met een Balikbayan visum in Ph verblijft ? Heb je dan ook zo een Acr-card nodig ?

hé korikong,… met een balikbayan visum is er geen acr-card meer vereist! :smile:

heb in juni eerste maal verlengd voor 59 dagen heeft me totaal 8484 peso
gekost,heb nu terug verlengd voor tweede keer 59 dagen en dat was 2830
peso,maar als je voor derde keer verlengd kost het je terug meer,zou rond
de 4200 peso zijn dat is wat immigration zegt in puerto princesa