hallo mensen…
ik zit nu in el nido op palawan. mijn visum van 21 dagen is vandaag verlopen en nu ben ik erachter gekomen dat dat hier niet mogelijk is om te verlengen. dit zal in puerta princessa moeten gebeuren. ik zal daar over een week aankomen. ik heb net met het kantoor gebelt, maar die zijn erg onduidelijk erover.
mijn vraag nu aan jullie is: hoeveel gaat me dat extra kosten?
Visum met 38 dagen verlengen kost 3010 peso. Als je verlengt pas na dat je 21 dagen visum verlopen is krijg je een boete van 1500 peso, dus wil je die ontlopen dan enkele dagen voor het verlopen van je visum verlengen.
korikong…
erg bedankt voor de snelle reactie. het maakt dus niet uit dat hoeveel dagen ik later ben met verlengen. dit is ook wat ik dacht te begrijpen uit het belletje met het kantoor daar.
Zover ik weet maakt het boetebedrag niet uit of je nou 1 dag of 7 dagen te laat bent. Je moet natuurlijk geen maanden te laat zijn want dan gaat men wel over heel andere bedragen praten. waarom heb je trouwens niet vooraf op de ambassade in Ned. of belgie een 59 dagen visum gehaald? Die kosten zo 30 euro= 1800 peso en dus goedkoper dan in Filippijnen zelf verlengen.
dat ligt eraan. op de filipijnen is het 50 euro… als ik vanuit mijn woonplaats naar de Ambasade moet reizen kost het meer dan 20 euro en een hele dag vrije tijd. Het is maar hoe je het bekijkt.
3010 pesos is de normale prijs… ik heb mensen gesrpoken die tot 8000 pesos betaalden …dus laat je niet naaien het is en blijft een corrupt land
Dus als je bang bent dat ze het vel over je neus trekken, maak van te voren even een uitprint van de bedragen, en als het niet klopt duw je dat onder hun neus. Er zitten trouwens zo,n 200 buitenlanders vast in het detentiecentrum van de immigratiedienst in Bicutan zag ik op een ander forum. Allemaal mensen die hun visum is verlopen of op een andere wijze in ongenade zijn gevallen. http://bicutandetention.wordpress.com/ Je word dus niet het land uitgezet, maar gewoon vastgezet. Onmenselijke toestanden in Bicutan, te weinig eten, geen medische verzorging. En als reactie op de publiciteit heeft de immigratiedienst nu alle telefoons en laptops in beslag genomen.
helemaal mee eens! het is gewoon je huiswerk doen dan kom je ook niet in de problemen of vast te zitten. Ik ben maanden in de Filippijnen gebleven zonder problemen…en als je voor de 2e keer komt bij immi word het allemaal koek en ei… want dan kennen ze je al.I n mei ga ik verlopig voor een aantal jaren erheen :-)) Zit jij in de Filippijnen Korikong?:vak02:
Hierbij het adres van het Filippijnse Consulaat generaal te Deurne bij Antwerpen.
Dhr P. van Bogaert
Venneborglaan 90
2100 Deurne
tel 03 3257116
Voor mensen die in de omgeving van Antwerpen wonen, is het handiger om hier een visum te halen i.p.v helemaal op de Ambassade in Brussel. Het maken van een afspraak is wel gewenst.
Ook in Nederland bestaat de mogelijkheid om een visum op een consulaat te halen I.p.v. op de Ambassade in Den Haag. Zowel in Rotterdam als in Amsterdam is er een Filippijns consulaat , ook hier kan men alleen op afspraak te recht.