visum-vereiste om te vliegen met 'Cebu Pacific'.

Wij hebben een ticket van Manila naar Bali van Cebu Pacific, maar volgens de regels van CP laten ze je alleen aan boord gaan met een visum. Onze bedoeling is om in Denpasar een ‘visa on arrival’ aan te schaffen, dat houdt dus in dat we bij vertrek uit Manila geen visum hebben. Laat Cebu Pacific je dan niet meegaan? Wie weet dat?
We kunnen trouwens wel een retour ticket naar Amsterdam laten zien, Is dit ticket voldoende om mee te mogen.

Ik heb het ook op die manier gedaan en dat was toen geen probleem.

Voor de zekerheid kun je Cebu Air mailen en het geprinte antwoord meenemen.

Dank voor je bericht.
Ik heb deze vraag via de mail al twee keer bij Cebu Pacific gesteld maar heb geen antwoord gekregen, dus weet niet goed waar ik aan toe ben.

Wij hebben dit ook gehad en toen moesten we een retourticket kopen (op dei dag van vertrekken bij het inchecken) bij CP, dit retourticket moest binnen 20 dagen na binnenkomst te bali vallen. Vergeet ook de evt. traveltax en terminal fee niet, deze moeten op de boardingcard worden gestempeld.

ook wij hadden uitgaand ticket met klm maar dat werd niet geaccepteerd, het was of een visum of een retourticket en dat geld bij CP op alle (Aziatische) bestemmingen.

Dus even voor de duidelijkheid; als we niet in het bezit zijn van een visum moeten we dus een retour Manila kopen. Op ons uitgaande ticket terug naar amsterdam zullen we naar alle waarschijnlijkheid dus niet worden meegenomen vanuit Manila.
Conclusie, we moeten dus hier voor 28 dagen Bali voor Maart 2016 een visum regelen? Heb ik dit helemaal juist zo?
Dank voor jullie berichten trouwens.

Wat hierboven staat herken ik niet.

Als je zekerheid wilt zou je inderdaad vooraf een visum voor Indonesië kunnen kopen.

Geef dan duidelijk aan dat het moet van Cebu, anders loop je het risico dat de ambassade geen visum afgeeft omdat je korter dan 30 dagen gaat en een VOA kan krijgen.

Als we hier een visum moeten regelen, stuit ik op het volgende probleem: een ‘visa on arrival’ kan natuurlijk niet hier al geregeld worden, dan blijft over ‘visit visa’ en ook die is niet van toepassing want daar zitten voorwaarden aan waar wij niet aan voldoen.
Visas shall be used within 90 (ninety) days, calculated from the date of issuance. Wij vertrekken al in October dit jaar voor onze reis en komen pas half Maart volgend jaar in Bali aan.
Applicants must provide: A Sponsor Letter from an institution in Indonesia or from applicants family member or friend in Indonesia with his/her ID (KTP) attached.
ook hier kunnen we niet aan voldoen.
De enige optie die overblijft is dan een retour ticket aanschaffen van CP. ben ik bang voor.

Hoe dan ook ga maar eens even bellen met de ambassade hier

Ik ken je route niet, maar voor een visum voor Indonesie heb je alleen een onward ticket nodig en geen letter of invitation. Je kan het visum aanvragen in Thailand of Maleisie, dat hoeft niet in Nederland.

Wij zullen waarschijnlijk 4 maanden in de Filippijnen verblijven, er zit ook een Indonesische ambassade in Manila dan zouden we van daaruit een visum moeten regelen.
Dank voor je reacties.

Misschien kun je het al in Nederland combineren, zo kun je het visum voor de Filippijnen al 6mnd van te voren aanvragen, Indonesië zal niet zo veel anders zijn denk ik, beide ambassades zitten in den haag.

Indonesië kan pas 90 dagen voor vertrek.

Ik had inderdaad die ‘90 dagen voor vertrek’ al venomen via de Indonesische ambassade. Een visum valt gelukkig in Manila te regelen.
In ieder geval heb ik veel aan jullie commentaar gehad, want aanvankelijk hadden wij het plan om het zonder visum te avonturen bij CP.
Maar nu toch maar niet.
Nogmaals veel dank.

Je kan ook met Airasia vliegen. Over Kuala Lumpur. Kost ongeveer €120.