Hallo,
Ik vind niet direct een antwoord op mijn vraag in de overige topics.
Excuses als ik er over keek.
Ik plan een reis naar Cebu waar ik mijn vriendin ga ontmoeten.
Omdat ik nog niet zeker weet hoelang ik er zal verblijven (minstens 2weken is zeker maar kan ook heel wat langer zijn) zou ik enkel een heen vliegtuig ticket willen kopen.
Kan dit zomaar zonder een terugvlucht geboekt te hebben?
En heb ik voor een 2 tal weken een visum nodig en waar kan ik dat aanvragen of bekomen?
Waarschijnlijk via de ambassade maar hoe begin je daar aan?
Ik ben woonachtig te Belgie.
Ik heb me laten vertellen dat als je enkel heen reist voor een lange periode en geen terugvlucht hebt geboekt je een soort bewijs van vermogen moet aantonen door middel van een loonfiche en waar je juist zal verblijven.
Heel wat vragen maar ik wil toch best wel heel goed voorbereid zijn.
Johan gewoon effen op Google het adres van de Filippijnse ambasade in Brusssel opzoeken, en een 59 dagen visum halen , dan zit je altijd safe.
Je moet een retourticket hebben anders neemt de vliegmaatschappij je bij vertrek niet aan boord. Zijn de regels van Filippijnen. Dus schat ongever in hoe lang je daar gaat blijven, en zorg dat je een ticket koopt waarvan je de terugvlucht makkelijk kan wijzigen. Succes met je vriendin >>>
Hoi,
Of je boekt een 'goedkope" terugvlucht en je laat die vervallen.
Bv Manilla naar Honkong, met Cebu Pacific.
Maar je moet wel kunnen aantonen dat je inderdaad die ticket geboekt (en dus betaald hebt).
Je MOET een retourticket hebben, sowieso.
Bij ons hebben ze het streng gecontroleerd!
Voor de eerste 21 dagen in de Filipijnen, krijg je bij aankomst een gratis visum voor die 21 dagen.
Daarna kan je het gemakkelijk verlengen bij een Immigratiekantoor (zie hun website voor adressen).
Good luck! :cheer:
Ben ik weer effe.
Bij het wijzigen van de datum van je retourticket, moet je voor bij betalen…ik dacht zo rond de 100 € of meer…maar ben het niet helemaal zeker van hoeveel het is.