Visum Thailand

Hallo allemaal,

In juli ga ik voor 6 weken reizen door Thailand, Laos en Cambodja.

Ik vlieg op Bangkok en heb gehoord dat je dan een gratis visum voor 30 dagen krijg. Nu heb ik verder nog niets geboekt richting Laos, maar weet nu al wel dat ik voor die 30 dagen uit Thailand ben. Wat voor een bewijs moet je hebben, zodat je kunt aantonen dat je binnen 30 dagen het land uit bent?

Ik hoorde dat je misschien ook een reisschema kunt laten zien, dus wat ongeveer je planning is voor de eerste weken. Maar zal dit genoeg zijn of willen ze een vliegticket/busticket naar Laos of een bewijs van een hostel hebben in Laos, dat je daar dan zit?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft :slight_smile:

Groetjes!

om een visum vrije entree van 30 dagen te krijgen moet je een bewijs van vertrek uit thailand hebben binnen deze 30 dagen, dit moet een vliegticket zijn (ik ken mensen die zijn geweigerd met een bus ticket), zoals jij het verteld komt het erop neer dat je een visum zal moeten aanvragen of een goedkoop ticket(air asia) naar buiten thailand moet kopen (is soms goedkoper dan een visum)

Zie het antwoord van Dirk.

In het Thailand Resicafe vind je een sticky waarin deze en (vrijwel) alle vragen over visa worden beantwoord: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89381

Bedankt voor de reacties.

Dat wordt dan toch een goedkoop ticket bij airasia kopen : )