Visum Thailand

Hoi allen!

In januari ga ik voor zes maanden reizen door Azië.
Drie keer kom ik in Thailand; 2 maal met het vliegtuig, 1 maal over land.
Bij de keren met het vliegtuig blijf ik niet langer dan 30 dagen in Thailand.
Bij de keer over land blijf ik onder de 14 dagen.

Mijn vraag; heb ik alsnog een multiple visa nodig, of volstaat een visa on arrival voor alle drie de keren?

Ik heb het Thaise consultaat gemaild, maar krijg tot dusver geen reactie.

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Maud

:chin:dan heb je geen visum nodig.:dag:

Visa on arrival bestaat niet voor Nederlanders/Belgen. Dus zoals Fransjes zegt, je hebt gene visum nodig maar krijgt bij aankomst gewoon een visumvrije entree (visa exempt).

Hou wel in de gaten dat officieel voor een viusmvrije entree een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen is vereist. Thais eimmigratie doet hier niet moielijk over, maar de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Thailand vliegt mogelijk wel, deze zijn namelijk verantwoordelijk.

Visavrije entree wordt doorgaans
Visa on arrival genoemd , gewoon geldig paspoort met nog 6 maanden erop en klaar is Kees

Sent from my GT-P5100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Juist bij visa is het belangrijk en beestje bij de naam te noemen en precieze informatie te geven. Dat voorkomt mogelijk problemen aan de grens.

Maar inderdaad, de visum vrije entree is gewoon een stempel in een paspoort.

Vergeet niet dat je officieel een vliegticket van Thailand naar een ander land moet kunnen laten zien om de entree te krijgen. Met name luchtvaartmaatschappijen in Europa en Australië zien er streng op toe dat je aan die laatste regel voldoet, zo niet dan kunnen ze weigeren je mee te nemen.

1 like

Voor een visumvrije entree hoeft je paspoort niet 6 maanden geldig te zijn, maar slechts voor de periode dat je in Thailand bent!!!

1 like

Dit betwijfel ik ten zeerste , ik zou het er niet op wagen ! Nogmaals op de stempel staat duidelijk …VISACLASS … 30… met de dag van aankomst en … admitted until … laatste dag zijnde 30 dagen later .

Wat heeft dat met de geldigheid van het paspoort te maken???

Je kunt wel twijfels hebben maar die zijn niet terecht. Voor een visumvrije entree (inderdaad, bij visa is het gebruik van de juiste termen belangrijk) hoeft je paspoort slechts geldig te zijn tot datum einde entree. Voor een visum is die 6 maanden geldigheid wel van toepassing.