Azie en Visums

Hallo iedereen,

Ik ga in November met mijn vriend naar Azië. Wij zitten op dit moment te twijfelen over de visum die we hier moeten regelen en de visum die we bij aankomst kunnen regelen.

Tot dusverre hebben we begrepen:

Indonesië - visum on arrival voor 30 dagen met retourticket
Thailand - ???
Singapore - gratis stempel bij aankomst geldig voor 30 dagen
Maleisië - geen visumnodig voor periode korter dan 90 dagen
Cambodja - visum on arrival 30 dagen voor 20 dollar (visum in bangkok regelen bij ambassade)
Laos - visum on arrival voor 30 dagen voor 30 dollar (kan bij elke grens behalve tussen Thai Li en Nam Huang
Vietnam - Visum kan niet on arrival maar in een van de buurlanden regelen bv. in Bangkok bij ambassade

We vliegen eerst op Bangkok en willen dan gelijk doorreizen naar Singapore of Bali, dit doen we echter met 2 losse tickets, om deze reden moeten we dus uitchecken en weer inchecken. Mijn vraag is dan ook, als we uitchecken bij het vliegveld krijgen we dan gelijk een visum? We willen namelijk later terugkomen in Thailand en dan ons 30 dagen visum in te laten gaan. Bestaat deze mogelijkheid omdat we niet van het vliegveld afgaan? Of zal een multiple entry ticket van te voren toch een betere optie zijn?

Als iemand hier meer info over heeft hoor ik het graag :slight_smile:

Filippijnen= ook gratis 30 dagen visa on arrival, mits in bezit van een ticket om het land te verlaten.

Voor Thailand zie hier. Visum bij aankomst bestaat niet in Thailand zoals je kunt lezen en ook een 30 dagen visum bestaat niet voor Nederlandfers. Je hebt een vliegtciekt naar buiten Thailand, dus krijgt (als je inderdaad door immigratie gaat) gewoon 30 dagen visumvrije entree.

2 losse tickets betekent niet automatisch dat je opnieuw moet inchecken, als de maatschappijen samenwerken kun je gewoon in Amsterdam ? inchecken voor het hele traject.

Vietnam: visum kun je online aanvragen (mits je voldoet aan bepaalde criteria).