Visum Syrie -vliegveld

Een Syrisch visum is geldig voor 1 maand (ondanks dat er in het Engels opstaat dat wanneer je langer dan 15 dagen wilt blijven je je moet melden bij de dienst immigratie). In het Arabisch valt te lezen dat het visum een maand lang geldig is.

Dat klopt inderdaad. Wij hebben erg veel moeite gedaan om ons visum te laten verlengen, door een foto te laten maken (gefotoshopt :tssk:) en naar de ambassade te gaan. Na lang zoeken bij wie we moesten zijn, kregen we te horen dat het allemaal wel goed was. Konden we toen maar Arabisch lezen, hihi :wink:

Groetjes, Anne

Een visum verlengen gaat ERG vlot en kost heel weinig geld…

Hoi allemaal,

Ik hoor/lees noga verschillende verhalen over het visum voor Syrie.
Wie weet er wat de huidige stand van zaken is?
Ik ga half oktober voor 10-14 dagen naar Syrie en kom 3 uur 's nachts aan vanuit Schiphol. Kan ik dan ter plekke een visum regelen of moet ik dat van te voren via de visumdienst (veel gedoe) doen?

Bedankt voor jullie hulp!

groetjes, Mirelle

@ Mirelle

Wij zijn in augustus voor een maand naar Syrië en Jordanië geweest. We vlogen vanaf Schiphol naar Aleppo en kwamen daar rond 02.00 uur in de nacht aan. Klein vliegveld, maar geen enkel probleem om ter plekke een visum te regelen. Duurde ongeveer 10 minuten; kosten: 29 euro p.p.

Veel plezier!

1 like

ik ga met het vliegtuig naar damascus.
waar kan ik dan een visum kopen, op het vliegveld?

joan

@ Joan
Op het vliegveld ja. kosten: rond de 30 euro p.p. Contant euro’s meenemen is aan te raden.

1 like

Hoi Jenny,

Dankjewel voor je reactie!

Had je nog kleuren pasfoto’s of een werkgeversverklaring nodig? Het consulaat in Brussel vraagt dat namelijk allemaal als je het van te voren regelt.
En je kon in euro’s betalen? (LP forum beweert dat je gepaste dollar’s mee moet nemen)
En kon je helemaal niet pinnen op het vliegveld van Damascus of alleen niet met een betaalpas en wel met creditcard?

groet, Mirelle

Toen ik mijn reis aan het voorbereiden was, heb ik een moment overwogen om naar Baalbek te gaan, en ik ben dus naar het consulaat in den Haag geweest voor een re-entry visum. Mijn vertelde me dat ik het best gewoon alles in Syrie kon regelen. Voordat ik naar den Haag ging, heb ik telefonisch contact gehad met hen. En inderdaad, zij vroegen me om een werkgeversverklaring mee te nemen.

Echter, voor een visum on arrival heb je dit niet nodig, zo verzekerde ook het consulaat me. Ik had er geen bij me, dat was geen probleem.

Mijn visum heb ik in euros betaald, wisselgeld kreeg in de lokale valuta.

Op je vraag over pasfoto’s heb ik geen antwoord. Ik weet de pincode van mijn creditkaart niet en ik vind de kosten voor pinnen met cc te hoog, ik heb dus alleen met m’n bankpas geprobeerd te pinnen.

Kom je overigens uit Belgie? Ik heb ergens gelezen dat je alleen een visum op het vliegveld kan krijgen als je eigen land geen ambassade heeft!

Kom je vanuit Turkije of kom je op het vliegveld aan dan kun je gewoon in Euro’s betalen. Alleen als je vanuit Jordanië komt is dat (nog) niet mogelijk en moet je in US dollars betalen. (overigens is er zo’n 300 meter ten Noorden van het immigratiekantoor een bank waar je kunt wisselen)

En op de grensovergang van Jordanië met Syrië is recentelijk ook een pinautomaat geplaatst.

Ik ben vorige week lees 13nov 2010 aangekomen in Damascus. Op t vliegveld kun je een visum kopen voor 25 euro. gaat vrij snel allemaal. let wel op je visum moet je halen bij het kantoortje waar chance opstaat. Dit kantoortje is voor de paspoortcontrole. T ligt rechts als je de ruimte binnenkomt nadat een busje je heeft afgezet van het vliegtuig naar de aankomst hal. Maak je dus niet druk of je wel of niet een visum krijgt nederlanders krijgen hem gewoon!

Syrie is verder een te gek land!

1 like

Hi

Ik ben een Nederlander, heb een Nederlands paspoort en vlieg van Amsterdam naar Aleppo. Nu wil ik op het vliegveld van Aleppo een visum kopen maar mijn woonadres is in Belgie. Kan dit ??

Ja (zie ook discussie bij “Visum Syrie -over land” waarin wordt aangeraden Nl. adres op te geven bij het aanschafffen van een visum aan de grens)

een vidum voor nederlanders is je kunt ee n visum op het vlieg veld en of grens vragen een vertrek belasting hoed je alleen bij de grens te betalen maar niet op het vlieg veld dat kost 550 syriesch pond 9 euro

Vertrekbelasting ten zuiden van Tartus is 600 SRP.