Geen boekingsbewijs hotel e.d. nodig. Maar wat ik meestal doe bij elk land dat ik binnen kom: ik heb een adres van een aannemelijk hotel bij me dat ik altijd kan opschrijven in het geval ze een “local address” willen zien!
En is het een probleem dat ik niet weet wanneer ik in Syrië zal aankomen. Ben namelijk een Belg, dus zou best op voorhand visum aanvragen.
Als je een Belgisch paspoort hebt moet je bij de Syrische ambassade in Belgie van te voren een visum aanvragen. Ze zullen je daar wel vertellen of dat je visum meteen ingaat op het moment dat je het in Belgie krijgt of dat het pas ingaat vanaf het moment dat je bij de grens met Syrie komt… dit verschilt van land tot land.
Laat ons maar even weten hier hoe Syrie dat doet… tegen die tijd…
Wij willen vanuit Libanon Syrie in reizen, is het dan handig om in Nederland al het visum te regelen, of is het toch beter aan de grens?
Aan de grens ben je binnen maximaal 20 minuten klaar.
Ik ben onlangs op de Syrische ambassade in Brussel geweest. Ik vertrek over een maand op reis, maar kom pas in februari-maart in Syrië aan.
Een visum konden ze me (uiteraard) nog niet geven, daar had ik ook niet op gerekend. Ze konden er wel één geven dat drie maand geldig was, maar daar ben ik niets mee.
Op de vraag of de Syrische ambassade in Caïro me verder zou kunnen helpen wist de consul himself niet met zekerheid te antwoorden. Ik heb nl. geen verblijfplaats in Egypte. Weet zelf niet goed wat dat er toe doet, maar kom.
Toch maar proberen aan de grens was hun advies, maar dat kon zowel mee- als tegenzitten.
Groeten
Karel
P.S.: In tegenstelling tot wat ik van verschillende mensen hoorde, zijn ze op de Syrische ambassade in Brussel best wel vriendelijk.
Beste Karel,
Mag ik nog even weten of u inderdaad Belgische nationaliteit heeft? Ik zou in dat geval documenten (i.e. kopie vliegticket) meenemen naar het consulaat in Cairo, dan wel de Syrische grens waaruit blijkt dat u al zo vroeg uit Belgie was vertrokken dat het geen zin had om in Belgie al een visum voor Syrie te bekomen.
mhg,
Rosa
Ben idd Belg. Zal ik zeker doen. Bedankt voor de tip.
Op ons Syrische visum staat in het Engels dat deze binnen 15 dagen verlengd moet worden. Echter, in het Arabisch staat er dat je met het visum 30 dagen in Syrie kunt verblijven. We hebben dit zowel bij de dienst paspoorten en immigratie gecheckt als bij andere reizigers.
Nog een vraagje, voor het visum van Syrie hebben we pasfoto’s nodig, is dit voor het visum van Libanon ook nodig?
En als we vanuit Libanon naar Syrie gaan en later terug naar Libanon, kan dat op hetzelfde libonon-visum, of koop je weer een nieuwe?
Als je je visum in Lattakia wilt verlengen moet je naar de Haroun-rotonde en vervolgens in oostelijke richting lopen langs Tripoli street. Ga hier de eerste links (dus zorg dat je aan de noordzijde van de weg bent) en loop door tot een flauwe bocht naar rechts. In deze bocht zit het kantoor aan de linker zijde. Het staat overigens gewoon aangegeven in google maps (dit had mij 1,5 uur heen-en-weer lopen bespaard).
Goedendag allen,
wij zijn van plan op korte termijn vanuit Beirut naar Damascus te gaan. Is er recente info bekend of wij (als Nederlanders) nu wel of geen visum moeten aanvragen vooraf in Brussel?:cheer:
Recente reactie worden op prijs gesteld.
:wereld:
Visum aan de grens is geen probleem. In de regel kun je na een kwartiertje weer doorreizen is mijn ervaring. (Tenzij je met de bus reist en moet wachten op anderen)