Visum Rusland

Hallo,

Ik ga over twee maanden met drie vrienden meedoen met The Mongol Rally. Das een autorally vanaf Londen naar Ulaanbatar,hoofdstad van Mongolie. Nu zitten we met t visum. Met n toeristenvisum kunnen we (volgens mij) maar 14 dagen in Rusland verblijven,maar das krap. We komen Rusland binnen van Georgie en willen dan om Kazachstan heenrijden naar Mongolie.
Nu heb ik geinformeerd bij n bedrijf wat visums regelt en die zeiden dat ik n zakelijkevisum moet aanvragen?!?!?!?
Iemand hier ervaring mee???
Alvast bedankt…
Team thedesertkings

Een toeristenvisum is voor maximaal 30 dagen geldig. Je hebt sowieso een uitnodiging nodig voordat je het visum aan kunt vragen. In het geval van een toeristenvisum, heb je een uitnodiging van het hotel nodig waar je verblijft. Jullie gaan echter rondreizen, dus een uitnodiging van één hotel voor x aantal dagen volstaat niet, omdat dit niet de gehele tijd dekt. Een zakelijk visum lijkt me niet van toepassing op jullie, gezien geen directe uitnodiging krijgen van een zakelijke partner uit Rusland, de FMS of het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volstaat dus een visum van maximaal 30 dagen, dan zou ik toch echt voor een toeristenvisum gaan. Gezien jullie niet maar op één plaats verblijven, raad ik je aan om het via een visumbureau te regelen (visumpro.nl). Het bureau verzorgt dan de benodigde documenten, als ook de uitnodiging (indien gewenst, maar ik neem aan dat dat het geval is). Mocht je een zakelijk visum aan willen vragen via het bureau, dat is dan ook mogelijk. Ik weet niet zeker of ze dan ook een uitnodiging kunnen verzorgen. Kunnen ze dat, dan is het oké. Kunnen ze dat niet, dan kom je zonder eerder beschreven uitnodiging van instanties niet aan een zakelijke visum.

Denk eraan dat je naast je visum een Ruslandverklaring van je verzekering nodig hebt. Zonder deze verklaring kun je je visumaanvraag niet indienen. Verder dien je een aanvraagformulier in te vullen, hier moet een pasfoto op. Deze documenten breng je vervolgens naar het visumbureau en zij zullen je verder helpen.

Thanks voor de snelle reactie. :chin: Ga t toeristenvisum aanvragen.

Graag gedaan. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me altijd een berichtje sturen. Succes en veel plezier met de reis!