verblijf 4 dagen, visum of niet?

Hoi,

Ik ga in mei voor 4 dagen naar Moskou. Nu lees ik verhalen over dat je pas een uitnodiging en visum nodig hebt als je langer dan 7 dagen blijft. Kan ik nu zonder visum vooraf te regelen naar Moskou? Op de website van de visum dienst vind ik het niet duidelijk aangeven. Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan geven.
Alvast bedankt

Groetjes Riana

Je hebt altijd een visum nodig, ook al zou je maar voor een paar uurtjes Moskou in willen. Zonder visum kom je niet verder dan de douane.

Hoi Riaantje

heb je zeker nodig. Het regelen van een uitnodiging en een visum duurt al bij elkaar zo’n drie weken, dus wees op tijd!
Wij regelen voor reizigers naar Rusland kleine zaken (visum uitnodiging) tot grote zaken (accomodatie en trips). Als we ergens bij kunnen helpen, hoor ik het graag.

vriendelijke groet

Remco
Falcon Travel
www.falcontravel.nl

hallo riana
kijk even op de site van het visumburo in amsterdam
deze mensen kunnen voor jouw een visum regelen de kosten van een visum zijn 35 euro en dan nog de kosten van het visumburo die rekenen 30 euro
voor die prijs kan je het zelf niet doen 2 keer naar denhaag en lang wachten
je heb wel een ziekenkosten verzekering nodig die expliciet aangeeft dat deze geldig is in rusland
een aanvraag duurt ongeveer 10 dagen en je moet deze in bezit hebben 5 voor vertrek naar rusland dus op tijd aanvragen

groet henny

om het allemaal precies weer te geven: als je met de boot uit Helsinki arriveert in St. Petersburg, dan ben je vier dagen vrijgesteld van visa. In alle andere gevallen visum aanvragen.

Wim