Visum: hoeveel uitnodigingen nodig?

Hallo,

Mijn vriend en ik trekken in september naar Moskou en Sint-Petersburg.

We vliegen op Moskou, blijven daar een aantal nachten in een hotel, dan nemen we de Red Arrow naar Sint-Petersburg, daar blijven we dan nog een aantal nachten en dan vliegen we terug.

Op dit moment heb ik één uitnodiging voor het hotel in Sint-Petersburg.
Ik heb ook treinticket gereserveerd (kan pas 45 dagen op voorhand gekocht worden), ik heb daar ook om een uitnodiging gevraagd, maar men mailde men, dat men dat voor nachttrein niet deed en dat een andere uitnodiging voldoende was.

Is het nodig dat ik ook een uitnodiging heb van het hotel in Moskou, of is één voldoende om mijn visum te verkrijgen?

Dank jullie voor het antwoord!

Katherina

Hallo Katherina,

De geldigheid van het visum is maximaal de termijn in de hoteluitnodiging.
Je hebt dus van beide hotels een voucher nodig om voor de gewenste vakantieperiode een visum te krijgen.
Alternatief is om voor +/= €25,= via een bureau één voucher voor de volledige periode aan te vragen.

Voor een Russisch visum wordt niet naar vlieg-, treintickets gevraagd.

Dank je Froja

Het hotel waar we is Moskou verblijven, vraagt ook al 25 euro/pp voor de uitnodiging voor een paar nachten.
En dan zitten we sowieso nog met de nachttrein he.
Dus best maar zo’n bureau aanschrijven.

Ken jij er een dat je aanraadt? Er zijn er verschillende als ik dat zo opzoek…

Groetjes

Wij gebruiken meestal deze :
http://www.expresstorussia.com/russian_visas.html
Met creditcard betalen.

Gewoon voor de volledige periode een voucher aanvragen,
na ontvangst kun je deze gegevens bij vraag 13 op het aanvraagformulier invullen

Let er ook op dat op het verzekeringsbewijs de juiste data staan.
Het mag wel ruimer zijn dan de geplande reis, maar uiteraard niet korter.

M.i.v. 1 april 2013 kan indienen door particulieren alleen op afspraak (kan twee tot drie weken duren) daarna duurt de behandeling 5-7 werkdagen. Ieder aanvrager dient zich persoonlijk te melden.

Hallo

Bedankt voor alle info, deze is al zeer nuttig gebleken.

Vrijdag a.s. 16.08 wil ik gaan aanschuiven in het Consulaat-Generaal in Antwerpen voor mijn visum, liefst vanaf 9u00.

Kan ik zelf ook het visum van mijn echtgenoot aanvragen, indien alle doc goed ingevuld en ondertekend zijn en is bewijs van huwelijk nl. trouwboekje bijheb?

Groetjes