Met de auto door Rusland

Beste forumleden,

Ik lees al een tijdje mee, en ben sinds vandaag lid van dit forum.
Ik ben van plan om eind augustus vanuit Belgie met de auto naar Kazakchstan (via Rusland) te rijden. (en terug)

Een transit-visum (met dubbele ingang) is geen optie omdat we nog enkele dagen in Rusland willen verblijven.

1. Heeft iemand recente ervaring met de aanvraag van een toeristisch visum (met dubbele ingang)
  2. En alle tips voor de rit of beste route zijn welkom!

Alvast bedankt!

Met het toeristenvisum kan ik je wel helpen, wat wil je precies weten?

Een toeristenvisum is geldig voor maximaal 30 dagen, je kunt een single en double entry aanvragen.
Je hebt nodig:

1. Een uitnodiging. Dit wordt verzorgd door het hotel waar je verblijft. Je kan, als je niet in een hotel verblijft, een uitnodiging regelen via een visumbureau.
  2. Het aanvraagformulier.
  3. Een recente pasfoto die je op het aanvraagformulier plakt.
  4. Het paspoort moet minstens zes maanden geldig zijn, wanneer je het land uitgaat.
  5. Een Ruslandverklaring van de verzekering. Hierin staat dat je ook bent verzekerd in de Russische Federatie.
    Hier meer uitleg en het aanvraagformulier: http://www.ambru.nl/nl/page.php?a=9

Mocht je nog vragen hebben betreffende het visum, dan hoor ik dat graag.

Hallo danechka,
Zelf vertrek ik ook eind augustus naar thailand met de auto en ga ook via rusland en kazachstan.
Voor Russisch visum kan je het beste met een visumdienst contact opnemen. Gaat het makkelijkste.ik heb het met rusland tours en travel gedaan. Zijn vriendelijk en behulpzaam. Voor de auto moet je op je groenekaart kijken of rusland er ook op staat.voor kazachstan kan je de verzekering aan de grens kopen max 50 dollar.
We Hebben sinds 15.7.14 geen visum meer nodig voor kazachstan.schijnt als je langer dan 15 dagen blijft wel weer een visum nodig hebt. Als je bijv. kygyzie inrijd en weer omdraait heb je visum probleem ook opgelost.

Gr rob

1 like