Russisch visum

Hoi,

Ik ga over een paar dagen naar Rusland toe om mijn vriendin te bezoeken, ik zal daar 22 dagen verblijven.
Ik heb geen hotelboekingen oid, het visum is geregeld via een bemiddelingskantoor en op mijn visum staat als uitnodigende partij een Russisch reisbureau.

Nu lees ik op de vsfglobals site onderstaand stukje in de FAQ:

*Hoeveel dagen kan ik in Rusland verblijven op een toeristenvisum?
Met een toeristenvisum, kunt u voor maximaal een maand (30 dagen) in Rusland verblijven.

Echter, als de reis is gepland voor langer dan 15 dagen, bent u verplicht een gedetailleerd programma met een routekaart van uw verblijf in Rusland, gemaakt door een reisorganisatie die verantwoordelijk is voor uw reis, alsmede documenten ter bevestiging van de volledige betaling van de reisdiensten (factuur op uw naam, betalingsbewijs of een verklaring van uw bankrekening als u met een kredietkaart of overschrijving betaald).*

Heeft dit alleen betrekking bij het aanvragen van het visum? Gaat dit problemen opleveren bij aankomst op de luchthaven?

Groeten,
Petya.

Dat heeft, zover ik weet, betrekking op de aanvraag van het visum. Ik heb werkelijk nog nooit iemand een reisschema zien overhandigen op de luchthaven… Maar goed, zeker weet ik het dus niet.

In het vervolg raad ik je aan om simpelweg een privévisum aan te vragen (geldigheid maximaal 3 maanden), in plaats van een toeristenvisum. Net zou eenvoudig, aangezien je toch bij je vriendin verblijft en niet naar een hotel gaat. Een privévisum is voor jouw reisdoel ook gewoon logischer dan een toeristenvisum, en je weet zeker dat je geen reisschema hoeft te hebben. :wink:

Bedankt voor de infor en de tip, de volgende keer gaan we ook zeker voor een privevisum, deze keer was het net de kortdag, 6 weken om alles te regelen, vandaar dat we het zo gedaan hebben.