Aanvraagtijd rusland visum

Ik heb een simpele vraag:
Als je een visum aanvraagt bij de Russische Ambassade, hoelang duurt het dan voordat je het visum in bezit hebt?
Op de site zelf wordt namelijk alleen aangegeven wat het minimaal aantal dagen is, namelijk 7 dagen.
Ik hoor het graag.

neem aan dat het per keer zal verschillen
ook hoeveel mensen er op dat moment werken etc…
als je denkt niet genoeg tijd te hebben, kun je ook kijken naar de mogelijkheden voor een spoedaanvraag.
ik geloof dat ‘men’ wel aanraadt om de aanvraag (minimaal) 6 weken vantevoren in gang te zetten.

Thankx voor je antwoord. Hier heb ik wat aan:teeth:

En nog een tip ,zorg dat je ruim op tijd bent bij de ambassade want ze staan daar altijd ruim van te voren te wachten bij de deur en als het 12.00of 13.00 uur is dan kom je er niet meer in.Ik heb toen geluk gehad dat ik visite was van de nederlandse ambassade,die hebben dan voorrang ook al ben je niet als eerste daar.

Succes

7 dagen? Da’s nog snel. Ik heb wel eens 3 weken op een visum naar Novosibirsk moeten wachten.

De visumregelgeving voor rusland verandert nogal eens. Op dit moment duurt de normale aanvraag exact 1 week (5 werkdagen). Houd er rekening mee dat je er met een ingevuld visumformulier en pasfoto nog lang niet bent om een visum te bemachtigen! Schakel liever een reisorganisatie of visumdienst in om ellende te voorkomen! Tiara Tours verzorgt Russische visa in combinatie met minimaal 1 geboekte overnachting, zie www.tiaratours.nl.

ik weet niet hoor, maar vraag me af in hoeverre deze duidelijke reclame wel echt objectief kan zijn…
en nee, ik ben niet objectief…

@ liubi, daarom was er ook gezegd, minimaal 7 dagen :wink:

ik betaalde voor mijn visum 90 euro ==> afzetters!
duurde idd een (dikke) week!

Hallo,

In sommige reisgidsen zeggen ze dat je er wel mee wegkomt als je niet al je nachten van tevoren in een hotel gereserveerd hebt.
Wij kwamen daar dus niet mee weg. Ik had alleen twee nachten in Moskou gereserveerd. Dan zouden we de trein naar St Petersburg nemen maar we wisten nog niet precies wanneer. Ik kreeg dus een visum voor 3 dagen! Het heeft mij uiteindelijk 5 ritten naar Den Haag gekost (en twee keer visumkosten).
Dus zorg dat je alles in orde hebt voordat je in die rij gaat staan.

Veel plezier in Rusland!

De tijdsduur is verschillend en afhankelijk van de prijs.

Je kunt een spoedvisum krijgen die je de zelfde dag kunt afhalen, maar dan moet je wel voor 11 uur hem hebben aangemeld.
Normaal duurt de aanvraag 2-3 werkdagen en is de visum pas geldig 5 dagen na afgifte.
Let wel op dat je een orginele uitnodiging hebt van de Russische OVIR (buitenlandse zaken).
Je kunt het jezelf ook gemakelijk maken door een visum bureau in dienst te nemen die alles voor je regelen.
Deze vind je op de site van het russisch consulaat in den Haag, Laan van meerdervoort nummer 1.

Wens je een goede reis.

PS. Vliegen vanuit Duitsland met Airberlin is het goedkoopste en deze geven de beste service.
Vanuit nederland raad ik je Pulkovo Airlines aan, ook goedkoop en goede service aan boord.