Na alle visum verhalen twijfel ik nog steeds of ik helemaal naar amsterdam ga reizen voor een visum of dat ik het erop gok. Ik ga naar Thailand- 2 weken- dan naar laos-2 weken- en dan nog 3 weken terug naar Thailand. Heeft er iemand ervaring met net zo’n reis en visums? Kan ik met China Airlines gewoon naar Thailand en een 30 dagen visum krijgen of moet ik toch even in Nederland een visum regelen? Wie kan mij tips geven?
Het reisschema dat jij schetst geeft totaal geen problemen met visa… gewoon op bangkok airport je 30 dagen visum krijgen en dan naar laos, wanneer je dan weer terugkomt in Thailand krijg je weer een 30 dagen visum, zeker als je ook al je ticket vanuit bangkok naar NL hebt.
Met de Thaise immigratie zul je geen enkel probleem hebben. Zij kijken niet naar je visa. Een ander iets kan kan China Airlines zijn. Luchtvaartmaatschappijen controleren streng of je over de juiste visa beschikt en kunnen moeilijk doen over het feit dat je langer dan 30 dagen naar Thailand gaat zonder visum. (Ik neem aan dat je de visa voor Laos in Thailand regelt). Neem gewoon even contact met ze op, liefst per email, zodat je het op schrift hebt. Dan zul je bij het inchekken geen problemen hebben.
houzz, schrijf nou niet over zaken waar je geen verstand van hebt. Dat is anmelijk wel een probleem zonder visum. Op Bangkok Airport krijg je geen visum maar een visum vrije entree, en om daar voor in aanmerking te komen moet je een vliegticket hebben naar buiten Thailand binnen 30 dagen. Immigratie is meestal geen probleem, de luchtvaartmaatschappij wel.
Ik heb meegemaakt dat China visa controleert, maar ze hebben ook een papertje dat je kunt ondertekenen. Daarmee geef je aan dat je zelf het risico aanvaart, en mocht je geweigerd worden de kosten zelf betaalt.
Volg het advies van mario, en als dat geen antwoord oplevert kun je naar de luchthaven gaan en het genoemde papiertje (een vrijwaring van aansprakelijkheid) ondertekenen. Ik zou je aanraden hier ook naar te vragen in je email aan China voor de zekerheid.
Bedankt voor het meedenken en de tips! Ik heb China Airlines net een mailtje gestuurd. Ik zal even laten weten wat voor een antwoord ik terug krijg.
hallo,
Ik las je bericht op het forum. Ik ga zelf volgende week naar thailand en laos en heb ongeveer het zelfde reisschema. Ik ben eerst een dikke 2 weken in Thailand, dan een week in Laos en dan weer 3 weken in Thailand.
Ik meende dat ik hierdoor geen visum hoefde te regelen van te voren. Maar nu ik deze verhalen lees… Hmm. Ik vlieg ook met China Airways. Ik vroeg me af, heb je al een reactie van hun terug?
Hoop van je te horen!
groeten, hester
Ik krijg geen goede antwoorden van China airlines, wordt steeds doorverwezen naar de ambassade van Thailand. Daar probeer ik nu contact mee te krijgen, maar dat gaat niet via mail in ieder geval. Morgen bel ik ze. Ik vrees dat zij met de officiele regels komen, dus dat wordt toch gewoon een visum halen denk ik.