Hoi
Ik woon in Peru en een paar vrienden en ik willen naar Argentinie met de motor…kan ik dat land binnen met mijn reispas van Belgie…?Of krijg je zoals hier in Peru zo een visumpapiertje?
Hoi
Ik woon in Peru en een paar vrienden en ik willen naar Argentinie met de motor…kan ik dat land binnen met mijn reispas van Belgie…?Of krijg je zoals hier in Peru zo een visumpapiertje?
Je krijgt een visumpapiertje maar zolang je binnen 90 dagen het land uit bent is er niks aan de hand
Dus als ik daar aan de grens kom …gewoon bij de douane mijne reispas laten stempelen en ze geven je een verblijfsvergunning voor 3maand …dat geld ook voor chile veronderstel ik ?Moet er voor betaalt worden ?
Geldt ook voor Chile en er hoeft niet betaald te worden
Vraag bij de douane (SUNAT) of bij de Touring y Automovel Club del Peru of je zo met je motor het land uit mag. Toen ik in Peru woonde (maar ja dat is alweer ruim 15 jaar geleden dus t kan veranderd zijn) moest ik nl een waarborg bij de T y A C del P storten (US$4000) en kreeg toen een libreta de paso waarmee ik met een voertuig t land uitmocht. Dit was als garantie dat de voertuigen weer terug zouden komen. (in Peru heb,had je nl. exportbelastingen). Ik had t eerst zonder geprobeerd maar na diverse pogingen moest ik toch terug naar Lima om dit te regelen.
De verdere grenspassages in geheel zuid amerika zowel voor jezelf als voor je motor zijn allemaal gratis.
Is inderdaad iets om te controleren !Maar ik heb hier toch nog nooit van gehoord…best mogelijk dat deze regels niet meer gelden .
Ja er is veel veranderd in Peru in die 15 jaar dus dat kan best. Laat t svp weten als je er achter bent gekomen, en voor als jullie gaan een buen viaje, zuid amerika is een heerlijk land voor de motor