hallo,
Ik ben van plan in oktober naar idia te reizen, en het plan is na een paar maanden door te gaan naar myanmar!
Maar nu hoor ik dat het nogal moeilijk zou zijn een visum voor myanmar te krijgen van uit india…
Iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag!
Joren
Ik heb geen ervaring met het krijgen van een visum voor Birma vanuit India.
Ik weet wel dat je niet via de Indiase grens Myanmar binnen mag. Volgens mij kun je nog steeds alleen via Bangkok op Yangon vliegen.
Wel zeker de moeite waard, beide landen zijn fantastisch!
Je zal inderdaad via Bangkok moeten.
Vanuit Kolkatta kan je goedkoop naar Bangkok vliegen. In Bangkok kan je misschien makkelijker een visum voor Myanmar regelen.
hmm, en gaat het dan niet via bangaladesh, vliegen zal mij wat te duur zijn vrees ik
wat is die prijs dan ong van kolkata naar bangkok?
Het is niet mogelijk om Myanmar binnen te komen via de landgrenzen. In het noordoosten van Myanmar kan je overland wel een soort van dagtrip in Myanmar maken vanuit Thailand dacht ik.
Mits wat zoekwerk moet je wel een ticket Kolkatta-Bangkok vast kunnen krijgen voor max 100€ of zo. De goedkoopste airline die deze verbinding maakt is Druk Air, de nationale maatschappij van Buthan, maar die kan je niet online boeken voor zover ik weet, enkel in de Druk Air offices (was vroeger zo, misschien kan het nu wel online). Air India doet de verbinding ook.
Maar dan moet je ook nog doorvliegen naar Yangoon natuurlijk, en weer terug.
1 like