Op het moment ben ik in Vietnam, en zou ik hierna graag in Myanmar willen reizen. Weet iemand of ik in Hanoi een visum kan regelen?
Verder ben ik benieuwd:
Hoe reist men in Myanmar van A naar B?
Ik weet dat er beperkte reismogelijkheden in Myanmar zijn, en niet het hele land open is voor toerisme. Ik heb een keer gehoord dat je alleen het land in kunt vliegen (en dus niet over land), klopt dat? Je moet dan zeker al je tickets voorleggen als je je visum aanvraagt, en kunt het land ook niet over land verlaten?
Ik heb vier maanden alleen door India gereisd en hou wel van een beetje uitdaging in het reizen. Maar ik wil natuurlijk wel veilig of oke zijn. Is Myanmar oke voor mij (als vrouw)?
Ik raad niet graag een andere site aan maar adviseer hiervoor toch LP. Myanmar is nog erg onbekend in Nederland ben ik achter gekomen. Internationaal is er meer ervaring.
Reizen doe je met vliegtuig, bus of trein of taxi. Let op dat auto huur (taxi) relatief duur is in Myanmar. Over het land gaat zeker wel alleen is vliegen veel sneller en relatief veel goedkoper zijn wij in onze voorbereidingen achter gekomen.
Helaas kan ik je verder (nog) niet helpen. Wel gelezen dat over land de grens overgaan erg beperkt zo niet onmogelijk is.
Reizen in Myanmar is inderdaad het meest handig met een lokale vlucht. Dit bespaart heel veel tijd. Er gaat ook een trein, maar dat kost je dagen en die moet je maar net hebben. De vluchten verlopen soepel (ten minste bij ons).
Hoe het precies met een visum zit weet ik niet, dat is voor ons geregeld. Veilig is het zeker wel. Uiteraard moet je op letten waar je gaat en wat je doet, net als in andere landen, maar de Birmese mensen zijn erg gastvrij en vriendelijk. Ze staan erg open voor toeristen en zullen zeker helpen waar het kan. Wij zijn mensen tegengekomen die nog nooit blanke mensen hadden gezien. Een bizarre ervaring, maar absoluut niet onprettig of onveilig.
Verdere informatie is er voldoende, wat wil je graag weten?