Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe het verkrijgen van een visum voor Myanmar in zijn werk gaat.
[ul]
[li]Krijg je het bij aankomst op de luchthaven of als je de grens met Thailand overgaat?[/li][*]Is het eenvoudig te verlengen?[/ul]Alle hulp is welkom! Alvast bedankt.
Hoi Travelkit,
Het schijnt tegenwoordig mogelijk te zijn om (ik weet niet waar) een aanvraag formulier down te loaden om zo bij aankomst je visum te krijgen. Er stonden echter een paar ‘lastige’ vragen tussen, ook met betrekking waar je wilde verblijven enzo, dus heb ik besloten mijn visum braaf vooraf in NL te regelen (Kan ook in Bangkok).
Je kan niet overland Myanmar binnen, behalve dan bij de Three Pagodes Pas en in de buurt bij Mai Sot (ofzo), maar dan krijg je slechts een visum voor een dag. Helaas zit er niks anders op dan vliegen…
Wanneer ga je? Ik vlieg 30 november naar Myanmar.
Groet, Jenny
http://www.outofasia.nl
Hoi Jenny, bedankt voor de info!
Ik vlieg op 17 oktober naar Thailand en weet nog niet zeker hoe dan verder. Zeker nu ik weet dat je moet vliegen. Dat is vaak nogal kostbaar, dus daar moet ik eens over peinzen. Maar als ik ga is het voor 25 november of na 16 december, want in die tijd heb ik bezoek in Thailand. Als je dus na 16 december er nog zit, geef een gil! Groetjes en dank, Kit
Hey hallo,
Ik vlieg 27 december van Myanmar naar Thailand, dus wie weet!
Toen ik twee jaar geleden in Thailand was, zag ik bij heel veel travelagencies goedkope aanbiedingen naar Myanmar staan. Ook het visum kun je heel makkelijk in bv Bangkok of Chieng Mai regelen, al duurt het wel een paar dagen. Gewoon even rondneuzen in Thailand dus…
En wie weet tot ziens. (Al schijnt het nog steeds lastig te zijn om in Myanmar te mailen.)
Groet, Jenny
http://www.outofasia.nl
Hoi travelkit,
Neem wel pasfoto’s mee!
Ook een kopie van je tickets en reisbevestiging is aan te raden.
Je paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
Misschien is het subjectief, maar als je op bestemming in de ambassade netjes gekleed en geschoren aankomt… lijkt het net of je eerder en sneller geholpen wordt!
Happy travels,
Hitchhiker
iemand enig idee hoe de zaken er nu voorstaan?
vlieg binnenkort van Bangkok op Yangon maar heb momenteel nog geen visum, en zal in Bangkok hoogstwaarschijnlijk te weinig tijd hebben voor ginds één te regelen…
Kan ik dit bij aankomst in Yangon aankopen? Heb 28 dagen visum nodig.
Alle info meer dan welkom! Vertrek 16 sept. naar Bangkok en daar 22 sept richting Yangon.
alvast bedankt!
Ik ben in 2007 twee weken in Myanmar geweest, ik ging over land lopend de grens over in Mai Sai (Thailand). Daar kun je voor ongeveer 15 dollar een pas kopen voor 2 weken Myanmar en je mag maar naar een klein deel van Myanmar. Ik ben toen een week naar Tachilek en Kentung geweest, een heel rustig plaatstje rondom een meer waar bijna nooit touristen komen.
Bij de grens moest ik mijn Paspoort achterlaten en kreeg ik een stapel formulieren en een tijdelijke Myanmar pas mee. Telkens als ik met de bus reisde of ergens incheckte moest ik een formulier afgegeven, zo wisten ze steeds waar ik was.
De hele procedure bij de grens duurde minder dan 15 minuten, het was zo gepiept.
Op de terugweg kreeg ik ook vrij snel mijn Paspoort terug.
In Kentung was voor touristen niets geregeld, maar er zijn wel een paar hotels. Via een restaurant eigenaar kwam ik in contact met 2 jongens met scooters en die hebben ons de bergen ingereden naar zeer afgelegen plaatsen waar nooit touristen komen. Dat was heel bijzonder.
Maar ik was wel blij toen ik weer terug was in Thailand, want het saai in Myanmar. Er is bijna niets en de mensen durven niet vrijuit met je te praten en je ziet vrij veel militairen. Ik verveelde me er nogal.
Maar ja, ieder zijn meug, he?
Ik ben niet in Kentung geweest, dus over dat deel van het land kan ik niks zeggen. Ik heb wel eind 2005 een aantal weken door Myanmar gereisd, en ik vind het een prachtig land!
Ik ben toen begonnen in Rangoon, en per trein naar Madalay vertrokken. Daar heb ik de oude koningsteden rondom Mandalay bezocht, niets georganiseerd, maar alles op mijn dode gemakje. Per boot ben ik toen naar Bagan gegaan. Fietsje huren en rondrijden tussen de tempels, helemaal geweldig!!! Sommige tempels zijn niet altijd open voor touristen, maar met een beetje speurwerk kom je altijd wel een mannetje tegen wat je binnen laat. Hiervandaan ben ik naar Kalaw en Inle Lake gegaan, een prachtig gebied om te wandelen en trekkings te maken. Bij meerdaagsetrekkings slaap je 's nachts soms in een klooster, heel bijzonder. Via Bago (Golden Rock Pagoga) ben ik toen weer naar Rangoon gegaan.
Saai? Verre van!
Enneh, het is logisch dat mensen niet al te veel zeggen over het regieme tegen onbekenden. Pas wanneer je een aantal dagen met hen op trekt, bv gedurende een trekking, kom je aardig wat te weten over het leven…
Mijn reisverslag: Out of Asia.nl - Myanmar