Aanvragen van visa.

Hallo.
Wij gaan op 5 november 2013 voor 3 maanden naar Azie.

Wij beginnen in Bangkok en willen daar naar de Ambassade van Myanmar on een visum aan te vrage,
Heeft hier iemand ervaring mee en hoe werkt dat?

In de omgeving van Kao Sarn Road zitten veel bureautjes die je kunnen helpen met het bemachtigen van een visum voor Myanmar. Dat bespaart je twee keer een rit naar de ambassade.

Je vult een formulier in, laat een pasfoto en geld achter (ik weet de prijs niet) en na een paar dagen heb je je visum.

@ Jenny

zijn de bureautjes waar u over hebt wel veilig en hebben ze geen face visums ? zijn ze wel betrouwbaar?

een veilige optie is gewoon naar de ambassade te gaan of gewoon reizen met de auto/bus naar een grenspost te gaan en daar een visum aanvragen van uit Bangkok naar de grens van Myanmar is hooguit 200/250 km.

Wat let je om het alvast in Breda aan te vragen;http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ambassades-consulaten-en-overige-vertegenwoordigingen/birma-myanmar/consulaat-generaal-van-de-unie-van-myanmar-breda
Consulaat-Generaal van de Unie van Myanmar (Breda)

Contactgegevens
Adres
Overaseweg 96
4836 BC Breda
Telefoon
(076) 531 73 17
Fax
(076) 531 73 27
consul@hjstevens.nl

Momenteel mag je de grens van Myanmar niet per auto over. (Een paar uitzonderingen, maar dan kun je niet verder dan 10-20 km landinwaarts.) Wil je naar Mandalay of Bagan dan zul je moeten vliegen.

Zelf heb ik in Aziƫ diverse visa via derden aangevraagd en dat is mij zeer goed bevallen. Ik ken ook geen verhalen van fake visa van andere reizigers.

Wanneer je echter zelf naar de ambassade of het consulaat wilt dan zou ik dat in NL doen.