Vanmorgen ingelogd en ineens stond daar ‘issued’!. (Vrijdagav aangevraagd, dinsdag ochtend binnen)
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat account en visa-naam niet gekoppeld staan. Gelukkig maar. Nu die van mijzelf nog aanvragen.
Die nederlanders zijn toch wel heel bijzonder. Je kan gewoon naar kenia en op vliegveld Visum krijgen voor 40Euro en nog sneller geholpen ook.
Maar nee,er zijn altijd mensen die denken fijn er komt een e-ticket lekker duur met visa betalen en ja hoor er komen gelijk al
allerlei slimme jongens die e-visa kantoortjes beginnen op internet en op allerlei forums de mensen al lekker bang maken dat als zij aankomen,
dan geld alleen een e-visa dus ga naar een visa kantoor dan heb je zekerheid,dus al die goede zielen worden daar van geld afgeholpen vanaf een ca 70,00 tot 80,00 Euro op dit moment nog .
En de kenian krijgt weer wat minder.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het probleem is alleen dat je nooit zeker weet of het systeem op de vliegvelden nog operationeel is als je vertrekt.
En daarbij komt dat de vliegmaatschappijen het helemaal niet weten en in staat zijn om je te weigeren als je je zonder visum meldt.
Helaas kan men vanuit de ambassade ook geen accurate informatie geven
Vandaar dat veel mensen dan maar kiezen voor zekerheid en een E visum aanvragen
Ik zit ook heel erg in dubio want wat als ik in nairobi geen visum kan krijgen. Als ik de ambassade bel zeggen ze dat ik bij hun een visum moet aanvragen
Is het al bekend wanneer dat e-visum weer wordt afgeschaft? Dat kost teveel toeristen?
(lijkt me ook wel logika,veel oudere mensen hebben helemaal geen internet,maar wel met vakantie)
Goedemorgen, ik heb vrijdag naar de keniaanse ambassade gebeld in en je kunt het visum gewoon op de luchthaven kopen. Ze vetmelden wel dat je dan in de rij moet staan en dit wellicht lang kan duren. Dus so fat so good. Tickets geboekt bij turkish airlines van bremen naar nairobi voor €545 plus enkele reis met jambojet naar ukunda voor 70 euro incl koffers. En dit in augustus
Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app
Ik heb dit hier allemaal aandachtig gelezen en ik zit hier met een vraag of opmerking. Van 19 juni tot en met 6 juli 2016 ben ik naar Kenia geweest. Toen wist ik niet van dat visa af. Toen ik aankwam op de vlieghaven van nairobi gaf ik aan de paspoortcontrole mijn paspoort en mijn vliegticket en de documenten die ik in het vliegtuig heb moeten invullen af (een was voor toerisme en de andere betreffende zakenreis) af. Ik moest 40 € aan de ambtenaar betalen en hij zetten een stempel in mijn paspoort zonder een datum van verplicht vertrek. Het enige wat hij noteerde bij die stempel waren een paar cijfers en 3 M. Nu is dit een visa want ik veronderstel dat 3 M de afkorting is van 3 maanden en 3 maanden zijn 90 dagen.
In september 2016 zou ik terug willen gaan. Moet ik dan nog een e-visa aanvragen?
Dank u voor uw antwoord
Ja, mij is verteld dat als je weer uit en in reist, je weer een nieuw visum nodig hebt, ook als het binnen die 90 dagen valt.
En kan ik dat weer op de vlieghaven van nairobi doen dmv 40 € te betalen en die twee documenten af te geven of moet ik een e-visum aanvragen.
Bedankt voor je antwoord trouwens
Maandag vliegen we en ik koop het visum op het vliegveld. Heb het online geprobeerd wat een drama. Niet gelukt dus. zelfs met de chat hulp lukte het niet
fijne reis gewenst maandag
moet je lang wachten tijdens je overstap ?
3.5 uur in istanbul en 6 uur in nairobi vlieg met jambojet door naar diani
Het prijsverschil tussen een 1malig verplicht online visum en een multi entry visum is nu zo klein dat ik toch heel blij ben met mijn multi entry visum ![]()