Visum informatie Thailand

Gezien de standaard bereikbaarheid en vriendelijkheid van de ambassade: het zou me verbazen als er een antwoord komt.

Hallo,

De enige die altijd wel mails beantwoorden is Amsterdam die wil hun handen er niet aan branden. Dus ik zal wel geen antwoord krijgen. Ben benieuwd hoe de ervaringen in de rest van de wereld zijn.

ambas. den haag heeft geen eens een website, dus het verbaasde me al dat ze een e mail adres hebben.

is via de website van consulaat amsterdam te vinden.

Hallo allemaal,

Ik blijf van 2 tot 29 juli in Thailand. Ik ga er nu van uit dat ik ter plekke een gratis dertig-dagen visum kan krijgen en dat ik dus van tevoren niets hoef te regelen. Klopt dat?

Groetjes en bedankt,

Willemijn

je krijgt als je per vliegtuig komt een visa exemption stamp en die is 30 dgn geldig.
kom je echter over land dan krijg je maar 14 dgn.
dus je hoeft niets te doen alleen in het vliegtuig geven ze je een immigratiom card die je moet invullen en dat is het

Dankjewel voor je snelle reactie Baco! Ik kom inderdaad met het vliegtuig. Nog één vraag: als ik tussendoor naar Cambodja wil voor een paar dagen, kan ik dan daarna Thailand weer in met het dertig-dagen visum?

dan krijg je als je met het vliegtuig komt weer 30 dgn, kom je over land dan krijg je slechts 14 dgn.

Helemaal zoals Baco zegt.

Ter aanvuling: dit is geen visum maar visum vrije entree.

Toevallig bij het consulaat geweest in Amsterdam om een 60 dgn TR visa aan te vragen voor mijn ouders en de kosten waren inderdaad 0, ik gaf aan dat ik had vernomen dat dit zou duren tot maart 2011, kreeg als antwoord van de medewerker dat deze actie niet bindend is, en dus zo maar weer opgeheven kan worden.

Ja in Thailand weet je het nooit he maar goed ik denk niet dat ze het zo snel zullen veranderen gezien de situatie in Thailand dan zouden ze zichzelf in de vingers snijden.

Sorry, waarschijnlijk ga ik een vraag stellen die al 100.000 x is beantwoord…
Ik ga 2 Juli naar Bangkok, ik wacht 3 uur op de luchthaven en vlieg daarna door naar Maleisie. Daar blijf ik een week, vervolgens bezoek ik Singapore en Sumatra. Als ik tijd over heb bezoek ik ook het zuiden van thailand. Op 3 augustus vlieg ik dan weer terug vanuit Bangkok. Ik verblijf dus 32 dagen in ZO-azie. Hoe nu verder met de aanvraag voor een visum? Krijg ik deze op de luchthaven van Bangkok? Dan moet ik mn ticket naar Maleisie laten zien en dan is het goed? Dus niet ‘voor de zekerheid’ een 60dagenvisum aanvragen?

Hmm, ik ga voor het eerst alleen op reis vandaar een ietwat panische tekst… Hoop dat iemand me het nog één keer wil uitleggen! THNX A LOT!

simpel je hoeft geen visum aan te vragen. komt allemaal goed

1 like

Baco heeft gelijk, je hoeft in eerste instantie waarschijnlijk zelfs Thailand niet in.

Maar als je immigratie wel passeert, bijvoorbeeld als je voor de vlucht naar Maleisie pas in Bangkok in kunt checken, zoals bijvoorbeeld met Air Asia het geval is, dan krijg je een visum vrije entree in Thailand. Ik neem aan dat je aan het einde van je reis over land Thailand binnen komt, dan krijg je weer een visumvrije entree, maximaal 15 dagen verblijf in Thailand.

1 like

Hallo ik zit momenteel in Udon Thani aan de grens bij Laos , ik ben al 5 dagen te laat met me visum-run… kan ik daar erge problemen mee krijgen of gewoon die overstay van 500 bath per dag betalen en dan is alles goed? En ik heb in de wandelgangen gehoord dat je ook 1500 bath moet betalen als je over de grens bij Laos komt klopt dit?

gr pieter

normaal gesproken als je jezelf meldt bij de grens krijg je geen problemen gewoon de 500 baht per dag overstay betalen,kost wel wat xtra tijd, en verder geen problemen.

als je chter op straat gepakt wordt kun je wel een groot probleem hebben.
officieel is overstay nl een crime in thailand max gevangenisstraf is 5 jaar maar voor 5 dgn hoef je je geen zorgen te maken.

Zie antwoord van baco. Ga zsm de grens even over om problemen te vermijden.

Hoi mede reizigers,

Een vraag die jullie waarschijnelijk al meerdere keren heb gelezen, maar ik vind het allemaal zo’n chaos. Dus hier komt hij nog een keer : ).

1 Juli vertrek ik naar Bangkok, waar ik 10 Juli weer vanaf terug ga reizen. Mijn vraag is, krijg ik dan helemaal geen visum voor aantal dagen, wat ik door naar het buiteland te gaan en weer terug te komen kan verlengen?

Merci alvast,
Anne

Hallo,

Ik snap je vraag niet helemaal je komt 1 juli Thailand binnen en 10 juli ga je Thailand weer uit?
Als dat namelijk het geval is dan krijg je een visavrij entree van 30 dagen die iedereen krijgt die binnen komt in Thailand met een retourticket of een bewijs waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land gaat verlaten.

Hoi Moira,

Soms schrijf ik waarschijnelijk inderdaad best warrig : ).

1 Juli vlieg ik vanaf London naar Bangkok, ik kom rond 7.45(thaise tijd) 2 Juli in Bangkok aan. Mijn vliegtuig vertrekt weer op 10 Augustus om 9.45 vanuit Bangkok. Maar volgens dit bewijs ga ik pas na 42 dagen het land weer uit.

Mijn plan was dat ik in de tussen tijd nog een keer per trein, auto, bus, voet de grens oversteek naar bijvoorbeeld Maleisië en dat zo mijn visum verlengd zou kunnen worden. Maar ik ga nu ontzettend twijfelen.

Dank je wel voor je hulp : )