Visum India

Hoi,

In oktober vertrek ik voor 3 maanden naar Azie. In eerste instantie ga ik naar India. Nu wilde ik een visum aanvragen en zag ik dat ik een werkgeversverklaring nodig had hiervoor.

Het punt is: ik heb mijn baan opgezegd en ben dus officieel werkloos als ik ga. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is handig om te doen en hoe kan ik alsnog aan een visum komen?

Hoop dat jullie kunnen helpen!
Bedankt.

Groeten,
Marjolijn

Hey Marjolijn!

Een kopie van je bankafschrift waarop je laatste inkomsten vermeld staan is voldoende. Heb voor de zekerheid ook maar een bankafschrift met het saldo van mijn spaarrekening bijgevoegd. Ik ga zelf ook in oktober naar India en heb vandaag mijn visum pas aangevraagd. Hoop dat het allemaal lukt.

Groetjes,

Jilke

4 weken van te voren is ruim op tijd. Zolang je alle formulieren maar correct hebt ingevuld en de toevoegingen zoals werkgeversverklaring bijvoorbeeld, heb je 'm binnen 2 weken in huis, In mijn geval dan via het visumburo in A’dam.

Veel plezier alvast allebei! Ik ga eind sept wederom die kant op!

Hallo,

Ik ben het eens met de vorige berichten. Nog een extra tip, je moet op een gegeven moment op de papieren wel je beroep/baan invullen. Ik schrijf nooit ‘werkeloos’ , maar vul mijn vorige beroep in om problemen te voorkomen. Dat doe ik ook op de immigration-formulieren die ik in het vliegtuig moet invullen.

Mochten jullie in de buurt van zuid-Goa komen, ik ben daar samen met mijn vriend bezig om een lounge bar met tipis op te zetten - La mangrove - bij Turtle Beach ten zuiden van palolem. Ik zou het leuk vinden om bezoek te krijgen van Nederlanders. Wie weet tot ziens?

Heel goede reis gewenst,
namasté
MAUD

Dag Maud,

mijn relaxbestemming aan het einde van mn trip is Gokarna. Met Palolem als optie als ik nog tijd over heb!

Wie weet tot dan!

Wij zitten tussen Goa Karna en Palolem in, bij een rustig beschermd strand, Turtle beach genaamd. Palolem is heel toeristisch en druk, maar ook leuk, hangt ervan af wat je zoekt…

groetjes en goede reis allemaal!
MAUD

Hey Jelmer,

Wanneer zit je in Gokarna? Van 30 oktober tot 02 november zit ik ook effe in Gokarna, misschien kan Maud dan even langskomen met een frigobox met Kingfishers :slight_smile:

Hoi Maud,
Klinkt super en ik denk dat ik wel langskom. Ik vertrek begin november naar India. Ik trek vanaf Mumbai naar het Zuiden af en dan ga ik waarschijnlijk in Kerala een yoga opleiding volgen.
Wie weet tot dan,
Groetjes Marije

Hoi hoi Indiaantjes…

Leuk dit allemaal te lezen… Ik vertrek eveneens eind oktober richting Mumbai voor een rondreis in Azië voor 6 maand of 188 dagen ( klinkt langer en leuker :p) Hebben jullie eventueel zin om af te spreken in den Haag op 23/9 op de Azie wereldwijzer dag?

groetjes

Beno

Hoi Beno, wow 188 dagen! Klinkt heerlijk:-)

Ik was inderdaad ook misschien van plan om naar de Azie Wereld Wijzer dag te gaan (maar ik heb op die dag ook een ander event waar ik heen wil, dus ik moet nog even een keuze maken) Maar ik dacht gelezen te hebben dat het alleen Zuidoost Azie is, en India er niet bij zit…of zijn er meerdere dagen? Volgens mij is het zaterdag 24 september trouwens.

Zijn je reisplannen al helemaal duidelijk, of ga je niet alles vastleggen? Ben benieuwd!
Heb je een 6 maanden visum gekregen trouwens?

Maar als ik ga, laat ik het je nog weten!
Groetjes Marije

wel… Ik start mijn reis in Mumbai waar ik via Goa naar Sri Lanka trek, dan ga ik terug naar boven om Nepal te ontdekkenen daar kerst en nieuwjaar te vieren. ( schijnt heel leuk te zijn ). Via Nepal zou ik willen naar Bangladesh gaan en dan is het voor mij nog niet echt duidelijk hoe ik het best in Laos geraak ( visum Myamar zie ik niet zitten om aan te vragen, blijkt een heel moeilijke procedure te zijn) India heb ik reeds gedaan maar niet zo lang dus hierover heb ik niet echt veel informatie over. Tis inderdaad 24/9/2011 :slight_smile:

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.

@Maud: goede tip om vorige functie in te vullen en niet werkloos. Hoe heb jij dat dan geregeld met werkgeversverklaring bij aanvraag visum? Want die krijg ik dus namelijk niet meer…

Anders ga ik toch maar de tip van Jilke proberen: bankafschriften en afschriften spaarrekening.

Wereldwijzer dag lijkt me leuk, heb er echter nog niets over gehoord of gelezen. Is dit savonds? Of overdag?

Groeten,
Marjolijn

Hey, hier de link over de Wereldwijzer Zuidoost Azie dag. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=113955

Groetjes Marije