Hallo,
Over een aantal weken vlieg ik naar Guatemala, om dan ongeveer 3 maanden in Midden-Amerika te verblijven. Na die drie maanden vlieg ik naar Ecuador om na 6 maanden vanuit Buenos Aires weer terug naar Nederland te vliegen. De vlucht van Midden-Amerika naar Ecuador heb ik nog niet geboekt, omdat het vaak goedkoper is om het daar te boeken, en ik niet vast wil zitten aan een locatie en een tijdstip.
Ik heb in een aantal oude posts ervaringen van mensen gelezen over het visum in Guatemala en het risico dat je mee draagt als je niet kunt aantonen dat je binnen 90 dagen het land weer gaat uitreizen.
Ik vroeg me af of iemand recente ervaringen heeft met dit ‘probleem’? Van mensen die er langer geleden zijn geweest hoor ik wisselende verhalen; de een moet op de luchthaven z’n ticket omboeken, de ander heeft geen enkel probleem. Ook vraag ik me af of het online boeken van een busticket van Guatemala naar bijv. Honduras of El Salvador voldoende ‘bewijs’ van uitreizen is. Weet iemand of het voornamelijk om problemen met de airline gaat, of zou je ook bij de douane in Guatemala misschien nog problemen kunnen krijgen en het land niet in kunnen?
Ik twijfel nu dus heel erg of ik het risico moet nemen om ‘niks’ te doen, of op voorhand tickets/bustickets te kopen terwijl het misschien niet nodig is.
Iemand ervaringen, en/of tips?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Tessa