Hulp bij jullie vragen

Hai allemaal,

Ik woon alweer 2 jaar in Antigua, Guatemala en heb samen met mijn man een tourist agency in Antigua geopend. Mochten jullie vragen hebben over Guatemala of reizen naar Guatemala dan zal ik de meesten wel kunnen beantwoorden. Jullie kunnen ook onze site bekijken www.serviciodeturismo.webs.com om een beetje een idee te krijgen van Guatemala.

Maar jullie kunnen me ook altijd even een berichtje sturen en dan zla ik zo snel mogelijk antwoorden.

Fijne reis naar Guatemala! Het is echt een mooi en bijzonder land met bijzondere mensen… zeker de moeite waard!!!:zon02:

Marjolein

Hallo

Mijn naam is dirk en ik heb een jaartje “of meer” om echt van het leven te genieten. Samen met mijn vriendin zouden wij graag door midden amerika trekken.
Een internationaal reispasport zovoldoende moeten zijn maar wat als we een visum nodig hebben. Sommige landen verwachten ook dat je een officieele (via vliegticket) vertrek datum kan geven? Zou u ons hierover soms wat meer info over kunnen geven zodat we niet teveel problemen hebben aan de grenzen?
En stel dat je via een zeilboot aankomt hoe worden de officieele documenten dan gecontroleert?

Sorry voor de vraagjes
Succes en tot …

Hai,

Gaaf dat jullie gaan reizen. Ik kan helaas niet op al je vragen antwoord geven omdat ik niet met alles ervaring heb. Ik weet dat in Guatemala bijvoorbeeld is het zo dat je daar qua visum 3 maanden kan verblijven en dan kan je of in Guatemala city een verlenging aanvragen of je gaat de grens over voor 72 uur en dan kan je daarna weer het land in.

Ik heb ook een tijdje in Mexico gezeten maar heb daar niet langer dan 3 maanden gezeten. Ik heb daar verder geen visum of iets dergelijks hoeven regelen.

Hopelijk heb je er wat aan! Hele fijne reis gewenst!!!

Marjolein

Beste Marjolein,

Mijn vriend en ik willen in maart/april 2011 gaan backpacken door Mexico en Guetamala. Kunnen we gemakkelijk de grens oversteken bij Panajachel? Wat zijn de must see/must do’s in Guetamala? Wat is de beste manier op van Flores naar Cancun te reizen? Wanneer valt Santa Semana dit jaar en is het aan te raden daar naartoe te gaan?

Alvast bedankt voor je hulp en mijn complimenten voor jullie professionele site. Kun je ook een prijslijst sturen van de excursies die jullie aanbieden?

Groetjes,

Cindy

email: cindydepindie@hotmail.com

Hoi Dirktoeter.
Klinkt zeer interessant wat jullie willen gaan doen. Zelf woon ik in Honduras en ken Honduras als mijn broekzak en ken Guatemala, El Salvador en Nicaragua.

Kijk eens in deze guatemala formum bij de topic Guatemala-Nicaragua-Costa-Rica. Daar heb ik zo veel mogelijk informatie gegevens over de visums in het algemeen en vooral voor Costa Rica geschreven.

Ik moet alleen zeggen dat er goed nieuws is. Sinds 1 december bestaat de CA4 niet meer. Dat was het visum voor midden Amerika en voor verlenging moest je naar Belize, Mexico of Costa Rica om je visum weer te verlengen. Dat dat niet meer bestaat betekent dat nu ieder land zijn eigen visum geeft voor 3 maanden. En dat is dus alleen maar goed.

De visums stellen niet zo veel voor voor Nederlanders en Belgen. Als jullie een jaar de tijd hebben zorgen dan steeds dat je binnen die 90 dagen of 3 maanden de grens overgaat en dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Wil je meer informatie over Honduras, Guatemala, Nicaragua en El Salvador kan je mij ook een mailtje sturen op cornelis@ikwilemigreren.nl

Alvast een hele goeie reis en vergeet niet naar La Ceiba in Honduras te komen. Ik geef je graag alle informatie over Honduras en omstreken. Als je een weekje echt wilt relaxen raad ik je aan naar Casa kiwi te gaan in Trujillo. Prachtig en super de super relax.

Succes