Ik en mijn vriendin gaan eind dit jaar naar midden Amerika, Guatemala omdaar wat Spaans te leren en daarna door te trekken richting het Zuiden.
Ook willen we daarna nog naar Honduras om tegaan leren duiken.
Hoe zit het daar met de grensovergangen? Moeten we ook altijd een ticket terug kunnen laten zien? Want momenteel hebben we alleen nog maar een ticket Amsterdam-Guatemala City…
Vragen ze een retourticketbewijs bij aankomst?
De bedoeling is om tezien vanwaar we uiteindelijk terugvliegen. We willen zoveel mogelijk zien en zover mogelijk naar het Zuiden trekken. We hebben hiervoor ongeveer één jaar de tijd :wereld:
Heeft er iemand hier al ervaring mee?
Wie kan ons nog tips verlenen?
Ik weet niet hoe het zit als je Guatemala per vliegtuig in gaat, maar bij de grensovergang naar Honduras of El Salvador hoef je geen retourticket te laten zien.
Hoi,
Ik ben al een jaar in guatemala, en wat tripjes gemaakt naar honduras, belize mexico en cuba, nog nooit ergens daar een retourticket hoeven laten zien! Alleen vanuit nl en of guatemala willen ze wel een retour ticket zien, ivm met t visa van 3 maanden!
Groetjes
Hoi,
Ik ben al een jaar in guatemala, en wat tripjes gemaakt naar honduras, belize mexico en cuba, nog nooit ergens daar een retourticket hoeven laten zien! Alleen vanuit nl en of guatemala willen ze wel een retour ticket zien, ivm met t visa van 3 maanden!
Groetjes
Het probleem is dat we nog niet weten wanneer en vanwaaruit we terug zullen komen, vliegen…
Ik lees ook allerlij verhalen over de grensovergang Panama-Colombia om die niet overlands tedoen maar via boot of vliegtuig, iemand hier al ervaringen mee?
Ik ben zelf de laatste keer naar Guatemala gekomen, met Guatemala als eindbestemming van mijn retourticket (GUA-AMS-GUA) omdat ik hier mijn ticket gekocht heb (ik woon hier al enkele jaren). En op het vliegveld deden ze hier absoluut niet moeilijk over! Zelfs niet in de VS met mijn overstap.
Mocht je een tour, talencursus of vrijwilligerswerk in Guatemala willen doen, neem dan even een kijkje op onze website, wie weet kunnen we je ergens mee helpen, ook voor advies!
van panama naar colombia over land is inderdaad echt geen optie.
boottoch is wel superleuk als de zee rustig is. 4/5 dagen.
en anders is een ticket vanuit panama city naar cartagena niet duurder dan 200 euro.
In hostel Luna’s Castle in Panam city kunnen ze je prima helpen met al je keuzes; en nog een tripje voor je regelen naar de SanBlas eilanden.
Wil je mij misschien adviseren over backpacken + openbaar vervoer van Guatemala naar uiteindelijk Costa Rica? Welke plekken zou je absoluut aanraden? Ik heb zelf helaas geen jaar de tijd want ik moet de 25e in San José zijn… Alvast bedankt
Updated - - -
Wil je mij misschien adviseren over backpacken + openbaar vervoer van Guatemala naar uiteindelijk Costa Rica? Welke plekken zou je absoluut aanraden? Ik heb zelf helaas geen jaar de tijd want ik moet de 25e in San José zijn… Alvast bedankt