Als je langer dan de toegestane 21 dagen verblijft moet je een visum aanvragen.
In mijn geval kies ik de optie single entry, 59 dagen verblijf toegestaan, validity (geldigheid) of 3 months.
Maar ik verblijf eerst een maand in Thailand. Op die manier, stel dat ik mijn visum krijg een paar weken voor vertrek,
plus een maand in Thailand, heb ik geen 59 dagen meer over. Nog geen reactie gehad van de ambassade.
Heb al advies gezien, “ga voor 21 dagen toeristenvisum bij aankomst
en vraag dan een verlenging aan”. Die vergeten dat je bij aankomst in principe een geldig retourticket
(of onward ticket naar andere bestemming) moet voorleggen. Ja dat retourticket zal natuurlijk pas op 59 dagen staan,
dus niet goed voor de gevraagde 21 dagen. Plus stel nu nog dat ze mijn retourticket niet eens vragen,
ik moet de reis onderbreken na 14 dagen of zo en een visum gaan zoeken, vind ik ook al niks.
En een visum in Thailand halen is mogelijk, kan enkel in Bangkok, maar heb daar in Bangkok geen zaken
(plus je moet enkele werkdagen rekenen).
Ik hoop er ergens op dat er een zeer eenvoudiger oplossing hiervoor bestaat?
Ik zie het probleem niet. je kan gewoon een 59 dagen visum vragen bij de ambassade hier. dat je eerst nog naar thailand gaat maakt niks uit. Je 59 dagen visum gaat immers pas , lopen , op de dag dat je in Filippijnen een arrival stempel in je paspoort krijgt bij aankomst op de luchthaven.
Inderdaad, heb dat ook opgezocht inmiddels, volgens wikipedia zijn er in de wereld twee manieren van interpreteren van de geldigheid van een visum. In europa slaat het veelal op de uiterste datum waarop je in het land mag verblijven vanaf de datum van uitgifte van het visum. In de americas en azie is het veelal te vergelijken met de vervaldatum van een levensmiddel. Dus in het geval van de Filippijnen, een “9A visum” voor 59 dagen, telt pas vanaf je toekomt. En het toekomen moet binnen de geldigheid van 3 maanden gebeuren (vanaf de datum van uitgifte van het visum).
Nee, nog geen idee. Verleden jaar wou ik al vertrekken naar de Filippijnen maar het bleef bij de voorbereidingen. heel wat leuke plekken gevonden waar ik wel eens naartoe zou willen (Dumaguete, Tacloban, Cebu enz.). Vergeleken bij vorig jaar lijkt alles lijkt nu toch wel behoorlijk duurder geworden, en met een zelfde budget kan ik al zeker 15% minder doen dan in 2011-2012.