visum en pinnen

Hallo,wat ik me nou afvraag wat betreft het visum,kan je het nou ook ter plekke kopen of niet?

Wij vertrekken 27-11-12 voor 2 wkn naar Sal,de een zegt visum ter plekke de ander zegt hier op het consulaat in Rotterdam,wat mij tegenhoudt om het hier te doen is ,is dat het hier 45 euro en daar 25 euro is en dat ik mn paspoort moet opsturen naar Rotterdam!!!Wij hebben vlucht geboekt bij Transavia die het visum niet regelt terwijjl als je bij Arke boekt hoef je alleen je gegevens in te vullen en ligt het ter plekke klaar!!
Mijn vraag is eigenlijk kan het gewoon op Sal geregeld worden???

En mijn volgende vraag wat betreft het pinnen,kan je nou wel of niet met je bankpas cq creditcard geld opnemen,waar het maestro/cirrus logo opstaat?Kan toch niet zo zijn dat ik speciaal ook nog visakaart moet aanschaffen?Zelfs op Antartica kan je pinnen met maestro/cirrus

Gr.Jacq

Beste Jacq,

Het is mogelijk om ter plaatse een visum te kopen. Hou hierbij rekening met wachttijden!
Eventueel is het mogelijk om vooraf het visum via ons aan te vragen. Kijk maar eens op www.visumpro.nl voor de mogelijkheden.

Alvast een fijne vakantie.

VisumPro

Zelf ben ik 3 oktober 2012 teruggekomen van mijn vakantie op Sal.
Het is inderdaad mogelijk om daar een visum te kopen. Bij mij was het inderdaad door Arke al geregeld. Maar een aantal medepassagiers hebben ter plekke nog hun visum gekocht.

Verder kun je alleen met creditcard geld opnemen. De reisleidster heeft bij ons verteld dat je met je visa-creditcard geld op kunt nemen uit het automaat en dat je met je mastercard geld kunt opnemen bij de balie van de bank. Meastro wordt, volgens haar, nergens geaccepteerd. Zelf heb ik het niet geprobeerd, want ik had een visa-creditcard bij mij. Het is dus wel verstandig om een creditcard aan te vragen, of je moet veel contant geld mee willen nemen.

En Jacq, heb je het visum ter plekke kunnen kopen? Hoeveel kostte het?

Als je een reis boekt via een reisbureau, dan wordt het visum voor je geregeld. Mijn ervaring betreft SAL, daar kan je op het vliegveld een visum kopen voor € 25,00. Dat moet je ook doen als het reisbureau het niet voor je heeft geregeld. Het maken van het visum duurt ongeveer 10 minuten, maar het geheel kan lang duren als je al een aardige rij voor je hebt.
Je kunt in 2016 in Sal, Santa Maria op diverse plaatsen geld pinnen. Er zijn in de hoofdstraat sowieso 2 pinautomaten bij banken, er zullen er ongetwijfeld hier en daar nog wel meer zijn en er is een pinautomaat bij hotel Odjo 'd Agua en 1 op het vliegveld. Uit de pinautomaat komen natuurlijk Escudo’s, hou daar rekening mee. Je kunt overal ook met Euro’s betalen. Je krijgt Escudo’s en of Euro’s wisselgeld terug. Ondertussen kan je ook al bij veel restaurants en winkels betalen met je creditcard, te herkennen aan de stickers met het mastercard en visa logo. Werkt prima.

oh ja, en er is bijna overal (gratis) WIFI.