Hallo ,
Wie weet of je makkelijk ergens kunt pinnen in Lovina of is het verstandiger om
Rp mee te nemen?
Gr Mieke
Neem een paar euro’s mee. Bijvoorbeeld om je visum te kopen ( € 22,50 p.p.)
Voor de rest zijn er overal money-machines genoeg waar je kunt pinnen.
Succes:dag:
Kun je het visum gewoon met euro’s betalen of heb je USD nodig?:zon02:
Kan gewoon met euro’s
Wat ik mij nog herinner over het kopen van een visum was dat ze 1 dollar evenveel waard vonden als 1 euro. Dus het was of $20,- voor het visum of € 20,-
Waardoor het goedkoper is om met dollars te betalen, hoe groter het verschil hoe gunstiger de dollar. (ok je moet wel wat wissel en transactiekosten betalen op schiphol)
Je kan natuurlijk een discussie aangaan op het vliegveld over de waarde van je euro, maar of je daar zin in hebt na een lange vlucht … Daarnaast zal ik persoonlijk niet teveel problemen maken
Neem inderdaad wel wat geld mee (euro’s/dollars) zodat je wat kan wisselen op het vliegveld of in het hotel. Let op je krijgt waarschijnlijk niet de hoogtse koers. Maar je kan wel even vooruit.
Mocht je meerdere pinapparaten vinden naast elkaar kijk dan naar de bovenkant van van het apparaat. Hierop staat vaak vermeld welke biljetten eruit komen. 50.000 rp of 100.000 rp.
Mocht je bijvoorbeeld 1,5 miljoen willen pinnen dan is een stapel van 15 biljetten van 100.000 rp fijner dan een stapel van 30 biljetten van 50.000 rp.
Nee hoor…vorig jaar was de prijs voor een visum 25 dollar of 20 euro.
Nu de euro flink aan t zakken is, is de prijs voor het visum 22 euro.
Normaal toch !!
En voor het verschil ( dollar/euro) kun je op schiphol niet gaan wisselen. Je gaat toch geen dure reis maken en op een paar kwartjes beknibbelen.
Succes
het gaat niet om te beknibbelen maar toen we vorig jaar op Tanzania aankwamen kon je alleen een visum kopen met USD, had je euro’s moest je die eerst gaan wisselen om vervolgens weer achter in de rij aan te sluiten en dankzij het forum over Tanzania waren wij daarvan op de hoogte. Dus vandaar mijn vraag of dit voor Indonesie ook geldt. Bedankt voor jullie reacties.
wat is de normaalste koers van euro naar RP??
En wisselt dat nogal ?
anders zou ik nu al de koers in de gaten kunnen houden, en evt al wat kopen?