Master card / Reis organiseren

Wij vertrekken november en vliegen op Sal en willen van daaruit andere eilanden bezoeken.
Ik lees dat je alleen met visa kunt pinnen, is dit nog altijd zo, of wordt master card nu ook aanvaard ? Onze bank geeft geen visa kaart meer alleen nog master card

Geen idee hoe het zit met mastercard, maar je kunt een visa card aanvragen bij ICS (is eerste jaar gratis: https://www.icscards.nl/nlic/portal/ics )

vraagje terug: heb je iets geregeld voor je rondreis of ga je op de bonnefooi? (en als je iets geregeld hebt: hoe, waar)?

Ik ben hier terecht gekomen omdat gisteren het idee opkwam om misschien de eerste twee weken van november naar Kaapverdie te gaan, en ben nog zoekende hoe dit te organiseren.

Groetjes, Frans

Hallo Frans
Wij hebben onze vliegtickets gekocht bij Jetairfly, vanuit Brussel (wij zijn Belgen) zij vliegen op Boa Vista en Sal, we hebben ook binnenlandse vluchten geboekt via http://www.vliegen.idealo.nl en een hotel geboekt via http://www.bela-vista.net/Santo-Antao-e.htm , verder gaan we het daar ter plaatse wel uitzoeken, misschien nog een B&B in Mindelo.

Voor de mastercard, wij kunnen die daar niet krijgen ( belgen)

Nog een tip , als je met TACV vliegt kan je goedkoper binnenlandse vluchten boeken, moet wel samen boeken zijn

Ah ok, ik wist niet dat jullie uit Belgie kwamen.
De ICS constructie is wat vreemd, want het is geen bank of zo. Er zijn in NL ook wat ge-brand-e visa kaarten in omloop. B.v. de ANWB card is ook een VISA als ik me niet vergis. Of er zoiets in Belgie is weet ik niet.

Jetairfly heb ik niet bekeken. Is ook TUI dus denk ik vergelijkbaar met Arkefly in NL. Zou voor ons misschien ook interessant kunnen zijn (ik woon ongeveer even ver van Amsterdam als van Brussel) Heb ook niet naar Duesseldorf gekeken (is voor mij ook maar ietsje verder dan BRU of AMS)

TACV: waren ietsje goedkoper, geen idee hoe het zit met hun betrouwbaardheid. Vliegtuigen zijn uit 1995 en 2001 als ik het me goed herinner. (de 757’s voor lange afstand).

Echter, waarschijnlijk gaat mijn plannetje om in nov die kant op te gaan niet lukken. Misschien in 2012…
(en ik ben zeker geinteresseerd in ervaringen).

Veel plezier met jullie reis.

Frans

ps: vorig jaar zijn we naar madagascar geweest, daar is pinnen en credit card ook moeilijk, en hebben we veel vooraf betaald (via een lokaal reisburo wat ik vertrouwde). Daar hebben we toen de rest via cash gedaan. Ik weet niet meer precies hoeveel we meegenomen hadden, wel gesplitst in een paar delen).

Een te late reactie voor jouw reis, maar misschien hebben anderen er nog iets aan.

Ik ben in november op Sal geweest en heb daarvoor (bij ICS) een visacard aangevraagd. Geld trekken met de visa was geen probleem. Mijn vriendin had een mastercard bij zich en het is ons niet gelukt om daarmee aan geld te komen.

Maw zorg voor een visacard of voldoende contant geld.

Een paar jaar geleden was geld pinnen met mastercard ook onmogelijk, terwijl visa wel lukte. Blijkbaar is er nog niet veel veranderd.

Zou het eventueel mogelijk zijn om een bank binnen te lopen en daar geld te halen met je mastercard? Hebben jullie daar ervaring mee?

Een paar jaar geleden kon je met een visa card gewoon geld pinnen bij een bank, dus zal dat nu, enkele jaren later zeker nog wel mogelijk zijn.

1 like

Vorig jaar november werd Masterkaart nergens aanvaard, alleen VISA kaart, vraag best maar op je bank om na te zien of dit nu al terug veranderd is !!!
Wij hebben speciaal voor Kaapverdië reis een Visa aangevraagd en dat was echt nodig, sommige banken geven deze kaart als tweede ook nog gratis, dus zeker doen !

1 like

In december 2012 hebben ik en mijn vriend twee heerlijke weken in Kaapverdië doorgebracht. We hadden zelf wat contant geld meegenomen en voor de zekerheid ook een Visa card. Uiteindelijk bleek de Visa card niet nodig te zijn. Ik heb gewoon kunnen pinnen met mijn ‘gewone’ pinpas (wereldpas). Het is wel zo dat dit maar bij een aantal pin automaten kan (pinautomaten moeten het cirrus of maestro logo hebben). De Master card lijkt ook op steeds meer plekken te worden geaccepteerd. Waar precies kan je uitzoeken met de ATM locator van Master card.

1 like

Kan je er nog altijd niet terecht met Mastercard? Paar jaren geleden stapten onze banken over van Visa naar Mastercard.

Misirlou,

In Kaapverdie gebruiken ze het Vinti4 systeem voor de geldautomaten. Vinti4 is enkel voor Kaapverdianen, maar op de geldautomaten staan vaak de internationale symbolen van Visa en Mastercard. Ook Maestro kom je tegen. Ik gebruik zelf enkel Maestro en Visa, maar het lijkt mij dus dat je ook met Mastercard geld kunt opnemen. Voor 100% zekerheid wellicht nog informeren bij Mastercard zelf. Succes!