Hoe staat het nu met pinnen en creditcard gebruik in Botswana?

Beste Forumlezers,

Wij gaan in augustus naar Botswana. Heb op het forum oude berichten gelezen over pinnen en creditcard gebruik, deze zijn nogal tegenstrijdig. Weet iemand hoe het nu staat met pinnen met je bankpas in Botswana? Verder heb ik een Mastercard kan ik deze makkelijk gebruiken in Botswana.

Hoop van jullie te horen.

Hartelijke groet,
Anne Kan

Wij hadden vorig jaar precies dezelfde vraag. Je kunt niet overal pinnen, maar wel op meer dan voldoende plekken. Een voorraadje contant geld opnemen op de eerste plek waar dat kan is altijd verstandig. Wij hadden alleen in Palapye (terwijl dat een best grote plaats is) het probleem dat we echt nergens geld konden pinnen, omdat de automaten leeg/kapot waren. Bij veel tankstations kun je met je Mastercard terecht. Ook hier hadden we in Palapye een probleem dat we alleen contant konden betalen bij de Shell. Bij de Total konden we echter weer wel met creditcard betalen.

Het is dus niet nodig om een Visa-card aan te schaffen, een Mastercard is voldoende. :wink:

1 like

Beste David,

Dank je wel voor je informatie. Hier heb ik wat aan. Ik hoef dus niet een extra Visa card aan te schaffen. Top.

Hartelijke groet,
Anne

Drie jaar geleden kon ik lang niet overal terecht met mijn mastercard. Was blij dat ik ook een visa had!
En waarom zou ie er niet een aanschaffen? Kost je 20 euro voor een jaar en dan heb je zekerheid. En wat is 20 euro op zo’n reis nu eenmaal?

Gr Bernd

Omdat het niet nodig is. :slight_smile: Als je op zo’n dure reis ergens kan besparen, waarom dan niet deze € 20. :slight_smile: Het aantal voorzieningen in Botswana gaat steeds verder vooruit.

Ieder zijn ding. Ik zou geen risico nemen voor dat beetje geld.