Pinnen in Afrika

Ik wil graag weten of je in elke afrikaans land kan pinnen ,en waar en of met master kaart kan betalen

het continent afrika is groot, met heel veel landen. Graag wat specifieker.

In mozambique kun je bijv. alleen in Maputo pinnen (althans in 2004).
Pinnen in Gambia is niet mogelijk; er is een plaats waar je met je mastercard terecht kan en de rest is visa.

1 like

In Zimbabwe is het ook niet mogelijk om te pinnen (misschien in Harare of Bulawayo wel, maar dat weet ik niet zeker). Neem genoeg cash geld mee als je naar Zim gaat, liefst dollars.

In Afrika liggen 53 landen!!
Het is handig om te weten door welke van deze landen je wilt gaan reizen.

ik wil met de camper in West Afrika rond reizen via Marokko naar Gambia
en een bezoek aan niger en bukasa faso brengen

en dan het desbetreffende land selecteren.

O ja en zoek van tevoren goed uit welke papieren je voor je camper nodig hebt. Ook voor wat betreft visa. Zie bijv. dit stukje hieronder:
Friezen vast voor grens van Mauritanië
GUERGARRAT - Een gezelschap van zes Friezen en twee Canadezen is vast komen te zitten voor de grens van Mauritanië. De groep is met vier auto’s onderweg naar Gambia. Sinds enkele maanden is het niet meer mogelijk een visum voor Mauritanië aan de grens te krijgen. De Friezen wisten dat niet.
Volgens Sjirk de Vries uit Haskerdijken wordt vandaag geprobeerd om via Mauritaanse contacten het land alsnog binnen te komen. Lukt dat niet, dan moeten de deelnemers 1600 kilometer terugrijden naar de Marokkaanse hoofdstad Rabat. Daar halen ze een visum bij de Mauritaanse ambassade in dat land.
De groep is onderweg met hulpgoederen voor een ziekenhuis in Gambia dat door een stichting uit Jirnsum is opgezet.

1 like

prima site daar kan ik wat mee. bedankt

Je kan volgens mij beter Visacard hebben dan master want visacard is bijna overal en master niet. In Marokko kon ik gewoon met mijn pinpas overal pinnen. Mijn creditcard had ik daar niet nodig.

In Senegal kun je gewoon overal (d.w.z. in de grote plaatsen) pinnen met je Eurocard

In Zuid Afrika, kan je overal pinnen. En met je creditcard Visa en Mastercard kan ook overal mee betalen. Behalve de tolwegen en niet overal bij de benzine stations.

Geniet die dag!:zon02:

in tanzania kun je volop pinnen,hakuna matata!!!
hier in moshi,zijn 5 banken waar je geld op kunt nemen,waarvan 3 banken maestro hebben,de andere 2 hebben visa

groetjes ineke

in ghana kan je pinnen met visa,in gambia is het moeilijker maar gaat bij enkele banken enkel met visa.
in cameroon kan je pinnen met visa…
mijn advies zorg voor contanten dollars of euro’s en vraag het na bij de locale banken en of bij visa, mastercard word minder geaccepteerd in west africa…