Kun je pinnen met je mastercard en/of rabowereldpas

ik las dat pinnen heel slecht ging met mastercard
dat je wel met visa kunt pinnen
ik vind het een raar verhaal,weet iemand hoe het zit aub? groetjes

Dat is toch duidelijk? Ik heb geen enkele automaat (atm) gezien die werkte met een Europese kaart ,voor Visa vindt je er een 3 tal in de Senegambiabuurt, je kan zelfs geld opnemen met visa aan de receptie van Senegambia Beach Hotel, dat zijn er dus al 4

hi Antwerp
duidelijk? helemaal niet duidelijk ik hobbel de hele wereld over en kan overal bij atm pinnen met mijn mastercard en rabowereldpas
behalve in fokking gambia :slight_smile: daar moet het weer perse visa zijn, dat is wel raar Antwerp :-))))

Scubad, WAT is er niet duidelijk??
Je kan het raar vinden dat ze niet voor jou gelijk de betreffende pinautomaten plaatsen, maar helaas dat doen ze niet in dat fokking Gambia.
Als ik jou was ging ik er dan ook niet naartoe.
Toch wel erg raar dat je het niet eens bent met feiten. Je vroeg iets en mensen geven antwoord.

1 like

Goedenmorgen

ik wilde gewoon graag horen dat er wel een aantal atm’s waren
die niet alleen op die malle visa pas werkten

en ik krijg te horen wat ik al wist :slight_smile:
en ik ga lekker wel naar gambia want daar schijnt nog de zon! ciao ciao

Neem gewoon een pak Euros mee , de wisselkoersen in de Western Union kantoortjes ligt merkelijk hoger dan de officiele koers.
Wissel nooit bij de eerste die je tegenkomt , vergelijk en speel de beide kantoren tegen elkaar uit , dat scheelt nog een hoop Dalasis.

1 like

thanx Antwerp yep eurotjes meenemen wordt het groeten

Beste Tijl Antwerp, voldoende euro’s meenemen naar Gambia. Weet je of de kluisjes bij Senegambia Beach Hotel veilig zijn of heb je een tip om het geld en andere belangrijke papieren op een andere manier te bewaren? Ik ga voor het eert en alleen naar Gambia. Hoop op een reactie, groet van Margriet.

Een kluis is de veiligste optie , de personen die je meest vertrouwt blijken soms de daders van een diefstal.(eigen ervaring).

Ook wij komen er nu al voor het 4e jaar. De 31e gaan we weer voor drie weken. Zoals Tijl al zegt idd de kluis is de veiligste optie. En idd voldoende euro’s meenemen. Het eerste jaar had ik ook visa. Maar dat schoot niet erg op. zelfs lastig.

Nog nooit problemen gehad met geld in de hotelkluis op je kamer van het Senegambia Hotel. Gewoon doen dus. Kluis huren is wel duur, maar dat moet je er maar voor over hebben :wink:

Daarnaast gebruik ik nog zo’n ding: Milockie your valuable safely, also on travel Kost wat in aanschaf, maar gebruik je natuurlijk ook tijdens andere vakanties… Geeft mij nét even dat beetje extra veilige gevoel als ik echt honderden euro’s in mijn kluisje heb liggen. Moet je wel nog een extra hangslot bij aanschaffen in de bouwmarkt, want het meegeleverde ‘kofferslotje’ houdt natuurlijk niets tegen. Discussloten zijn daarvoor erg goed…

Helaas is nog niet zo kort geleden veel geld van nederlanders uit een kluisje bij het Senegambiahotel gestolen.
Dus ook hier zijn de kluisjes niet ‘safe’.
Dat wat jij beschrijft, schijnt wel goed te werken Erwin!
Zelf ken ik het niet, ik heb ook nog nooit een kluisje gehuurd (zit nooit in Senegambia trouwens).
Maar vaak blijken kluisjes niet zo veilig te zijn als we denken, helaas dus ook in het Senegambiahotel niet.
Ik weet niet meer hoe het precies is afgelopen, maar in ieder geval geen geld terug.
Veel plezier trouwens in Gambia! Echt alleen ben je daar nooit hoor!

Lighthouse, bedankt voor je reactie, had idd ergens gelezen dat er was ingebroken in de kluisjes van het Senegambiahotel. Waar ga jij dan heen als je naar Gambia gaat? En hoe bewaar je dan je geld e.d.? Fijn te weten dat ik daar niet echt alleen ben… voor de eerste keer Gambia is toch wel spannend.

Ik heb je net een bericht gestuurd met informatie.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Sterkte met de voorbereidingen, maar ook veel voorpret en straks een supertijd in Gambia toegewenst!

Uiteraard zal geen enkel hotelkluisje echt 100% ‘safe’ zijn…
Maar als het in zoveel jaren met zoveel gasten 1 of 2 keer voorkomt is de kans dat het je overkomt natuurlijk nihil. Maar goed, ook ben liever niet 1 van die gasten die het overkomt.
En daarom dus een keer zo’n kluisslot aangeschaft. Zo werkt het in Nederland net zo; als de inbreker aan de buitenkant kan zien dat er drie sloten op je voordeur zitten, gaat ie naar de buurman…
Geld verdelen in koffers, op zeer onlogische plaatsen verstoppen of zelfs van een uitgehold boek heb ik gehoord.
Maak sowieso een praatje met je vaste dagelijkse schoonmaker en geef eens een fooitje. Óók dat helpt :wink:

Via Wereldwijzer app

Ik heb gekeken voor een kluisslot, die lijkt me wel handig en idd ook te gebruiken voor andere reizen. Liever E50,= voor een slot dan meer euro’s kwijt op vakantie. Ik heb de nieuwsbrief aangevraagd voor ‘metelkaarvoorgambia’. Zijn ze in april nog in Gambia, als ik een project wil bezoeken?

Ik zag je verzoek voorbij komen op de mail (ik beheer die email namelijk, net als het onderhouden van de website van de stichting :wink:
Ik zorg ervoor dat je op de mailinglijst komt zodat je een berichtje krijgt als er een update is

In april zijn ze er zeker nog hoor! Komen ergens in mei terug. Met Abdu als gids stopt hij doorgaans ook wel even in Brufut bij m’n ouders voor een praatje!
Had je het privé bericht nog ontvangen?

Via Wereldwijzer app

Jazeker, heb je bericht ontvangen. Ik had ondertussen begrepen dat het familie van je is :slight_smile:

Dat klopt inderdaad! :smiley: