Zoals eerder vermeld ben ik ook al slachtoffer geweest.Maar wees niet enkel voorzichtig met geld .
De huisbaas waar ik huurde vertelde verhalen van huurders die bevriende Gambianen in het appartement uitnodigden en achteraf bleek de camera verdwenen.
Wij blijven in hun ogen “de rijken” en ze weten blijkbaar dat we hen niet willen onderwerpen aan folterpraktijken om hen te laten bekennen .
Ik heb ook afgehaakt toen de lokale politie vertelde dat zij enkel de vaststellingen deden ,maar het echte werk gebeurt elders .
Die kerels zijn niet vies van slaan of verbranden om te doen bekennen .
Hallo Tijl,
Om persoonlijke reden besloten dit jaar niet naar Gambia te gaan.
Misschien volgend jaar, dit jaar nog Europa.
Bedankt voot de informatie, die zal ik bewaren.
Via Wereldwijzer app
Net terug van 9 dagen Gambia, en voor de nodige financiële armslag is het meenemen van euro’s het makkelijkst. Je kan op veel plaatsen wel je euro’s wisselen voor dalasis, echter is geld opnemen van je rekening met een pas wat lastiger. Een aantal banken gevraagd, maar zonder succes.
Het Senegambia hotel bied uitkomst, daar kun je in de lobby een kassier vinden, waar ik niet met pin pas terecht kon, maar wel kon opnemen van mijn credid card, ook een mastercard. Je hebt wel nodig, je paspoort, en het adres waar je verblijft (met een telefoon nummer) Tenzij je gast bent van het (Senegambia) hotel, dan heb je dat adres niet nodig.
Handig om te weten dus…
Pinnen met een rabocard of maestrocard is niet mogelijk. Er is 1 hotel waar je aan de balie geld op kan nemen met je pas (uiteraard tegen betaling). Zelf heb ik wat eurootjes meegenomen, maar het meerder heb ik via Western Union overgeboekt.
Tip: maak een account aan bij Western Union, neem je passen mee en je identifer, ga naar een internetcafe en je kunt het zo regelen. Hoef je niet met heel veel euro’s onderweg te zijn.
Hoe werkt dat dan via Western union? Kun je dan gewoon geld van je rekening opnemen ofzo bij een western union kantoortje in Gambia?
Iedereen kan geld ontvangen via WU ,maar je kan ook zelf een account op WU aanmaken en via een laptop geld van je rekening naar jezelf sturen (over de hele wereld)Daarvoor dien je de nodige documenten te bezorgen bij WU hoofdkantoor.Volg gewoon de instructies.
Normaal kan de zender en ontvanger volgens WU regels niet dezelfde zijn ,maar men doet daar niet moeilijk over .
En wat de titel betreft: enkel Visa werkt in Gambia
En als je het geld in Gambia niet opneemt, kun je het gewoon in Nederland weer opnemen?
Dus eigenlijk betaal je alleen de kosten van WU begrijp ik.
Ik weet dat alleen VISA in Gambia werkt, wij gaan binnenkort voor de derde keer :zon02: :cheer2:
neen, telkens je een bedrag opstuurt ,wordt het bedrag van je bankrekening genomen.WU is normaal leeg , geen kapitaal.
Koppel het dus nooit aan je kredietkaart,maar aan je bankrekening,dan blijft het limiet van je kredietkaart buiten het bereik van WU.
Dan heb je altijd 2 opties klaar staan .
Wij komen al jaren in Gambia en nemen altijd cash mee voldoende!
Ook huren we altijd een kluisje en heb nog nooit iets raars mee gemaakt.
Vind het een vreemd verhaal dat de kluisjes gekraakt zijn Heb het idee dat dit niet echt gebeurd is.
Natuurlijk altijd opletten met geld wisselen en met geld overstraat, Dat is in elk land ook in Nederland.