Met mastercard betalen in Gambia?

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen, hopelijk kunnen die beantwoord worden :).
Ik ga 15 december naar Gambia toe, hotel Lemon creek.
Heeft iemand ervaringen met dit hotel :)? Ik heb zelf op internet gelezen, dat het een heel mooi hotel moet zijn.
Zijn hier ook excursies te doen? Of moet dat alleen via de reisorganisatie
( sunweb )?
Mijn belangrijkste vraag was eigenlijk, hoe zit het met betalen in Gambia.
Zelf ik heb ik een creditcard ( mastercard ), maar op sommige sites staat dat je een mastercard moet hebben & op andere sites juist visacards. Zal iemand mij kunnen helpen?
Ohja, gaan er meer mensen 15 december naar hotel lemon creek? Ik vlieg vanaf schiphol om 06:40.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Joop:zon02:

Hallo Joop,

Welkom op het Gambia forum!

Ik ken het hotel persoonlijk niet, maar je zult er op zoover.nl vast genoeg over gelezen hebben.
Wil je naar de strip in Kololi, waar alle gezellige restaurantjes ed bij elkaar zitten, zul je wel een taxi moeten nemen.

Betalen in Gambia kan alleen met geld. Euro’s meenemen dus en evt. Travellercheques. Visa is de enige kaart waarmee je kunt pinnen (max 75 euro per keer en tegen hoge kosten).

En ja, natúúrlijk zijn er excursies te doen. En néé, zéker niet doen via Sunweb of welke andere (Europese) reisorganisatie dan ook! Daarmee help je de zwakke Gambiaanse economie helemaal niets. Gidsen vind je bij je hotel en voor het Senegambia Beach Hotel in Kololi. Daar staat een huisje met gecertificeerde gidsen. Die kunnen je stuk voor stuk het echte Gambia laten zien.
Als je wilt, heb ik eventueel wel een hele goede en betrouwbare gids voor je die je ook kunt bellen voor ritjes naar Kololi.

Groetjes,
Erwin

Hallo 3Rwin,

Teneerste wil ik u bedanken voor de snelle reactie en verwelkoming :).

Oh, nou een visa card is niet zo’n probleem! Me zus gaat ook mee en die heeft 1 dus dat is dan gelukkig opgelost.
Dus het is ook mogelijk om met euro’s te gaan betalen?
Is het mogelijk dan dat u die betrouwbare gids zijn nummer kan geven? En hoe weet u dat die betrouwbaar is of woont u daar zelf :)?
Weet u toevallig ook nog leuke excursies die je daar kan doen :D?
Hardstikke bedankt voor u reactie.

Groeten JOop >>>

Hallo Joop,

geen dank.

Met euro’s betalen kan niet hoor! Het beste is euro’s meenemen en die moet je daar omwisselen voor dalasi’s. Voor een euro krijg je momenteel een kleine 40 dalasi. En als je rekent op 30/35 dalasi voor een biertje :wink:
Eten en drinken is heel goedkoop daar, vooral buiten het hotel!
Zie evt. deze pagina eens voor veel info: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=99997

Ik heb een Privé bericht gestuurd. Neem even contact op via email, dan stuur ik je alle gegevens van Abdu de gids. Die kan jullie de mooiste plekjes laten zien voor een eerlijke scherpe prijs. Abdu kennen we al jaren. Mijn ouders wonen er vanaf begin november (nu zijn ze er ook) tot aan mei. Hij regelt veel voor hen. Zie evt. de website onderaan dit bericht in mijn handtekening. Daar vind je alle info over hen en stichting.

Groetjes,
Erwin :dag: