Over 3,5 week vertrekken ik en mijn vriend naar Gambia, waar we verblijven in het Senegambia Beach hotel. Klopt het dat je hier, in geval van geldnood, geld met een mastercard op kan nemen?
We hebben al geprobeerd om een Visacard aan te vragen, maar omdat ik nog studeer kunnen wij deze helaas niet krijgen. Over een mastercard doen ze gelukkig minder moeilijk. We willen deze, als ze die accepteren bij ons in het hotel, graag meenemen voor de zekerheid.
Volgens mij kan dat in het Senegambia Hotel inderdaad, maar dit is ook de enigste plek.
Je kunt ook nog overwegen om travellercheques mee te nemen. Die zijn verzekerd en blijven ook geldig.
De koers is iets lager dan contant geld, maar goed.
Zelf neem ik altijd genoeg contant geld mee. Is er echt iets aan de hand, kun je ook via Western Union nog geld vanuit Nederland naar je laten overmaken.
Alvast veel plezier, het zal er wel ‘lekker’ benauwd zijn!
Klopt, bij het Senegambia Beach hotel kan je pinnen met je Mastercard. Wel slechte koers en beperkte hoeveelheden dus alleen doen in noodgevallen.
Verder inderdaad genoeg contante euro’s meenemen en direct (duur) kluisje huren bij aankomst.
Iedereen bedankt voor de reacties! De creditcard is meer voor noodgevallen, we nemen contant geld mee inderdaad en mogelijk ook travellercheques. Over 11 dagen vertrekken we, ik kan niet wachten!