Geld in Gambia??

Hoi,

Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Gambia! YES!!!
Hebben er helemaal zin in!

Ik weet niet wat ik aan geld moet meenemen…
Overal lees ik dat je nergens kunt pinnen.
Ik heb snel een VISA-card aangeschaft omdat dat kan in Gambia, alhoewel ook niet overal.
Je kunt geld wisselen. Maar welke valuta?
Euro’s of Dollars?
Dan moet ik dus veel cash geld op zak meenemen?? Niet echt een fijn gevoel!
Enne…, hoeveel???
Gambia is een arm land en dus voor onze begrippen erg goedkoop.
Maar hoe goedkoop? Kom ik met 300 of met … Euro rond in 1 week?
Wij zullen in een mix van luxe deze vakantie doorbrengen.
Zelf op pad gaan en eten in lokale restaurantjes, enkele uitjes zoals door de mongrove etc., maar ook strand, bier en luxe.

Heeft iemand enig idee? Een grove schatting??

Marielle

Hoi Marielle,

Meestal kun je in je hotel pinnen met je creditcard. In het Senegambia Beach Hotel in Kololi kan het in ieder geval. Bij de banken kan je met je Visacard beperkte bedragen pinnen. Ik zou dat alleen doen als je geen contant geld meer hebt. Het schijnt voordelig te zijn als je voor vertrek geld op de creditcard bijschrijft.
Maar eigenlijk neemt vrijwel iedereen gewoon contant geld mee naar Gambia. Huur in je hotel een kluisje en bewaar daar je geld in. Gewoon euro’s meenemen!
Hoeveel je nodig hebt voor 2 weken in natuurlijk verschillende per persoon… Ga je zowel lunchen als uit eten 's avonds? Hoeveel trips ga je maken en hoe ver op stap ga je dan? Met €500,- kom je in ieder geval al een heel eind voor 2 weken. Uit eten doe je voor nog geen €20,- met 2 personen, inclusief drankjes.
Ik ontbijt meestal goed 's morgens en sla de lunch over en eet iets kleins/simpels. Ik moet helaas een beetje op mijn budget letten :wink:

Als je een indicatie wilt wat betreft trips, prijzen enz. moet je me even je privé emailadres geven in een PB. Dan stuur ik je even een lijstje :wink:

Groetjes,
Erwin

SUPER!!Wij zitten in het Senegambia Beach Hotel in Kololi. Blij verrast!
Met deze info krijg ik al een goed beeld.
Thanks.

in Senegambia tegenover ‘typisch Hollands’ zit sinds kort een bank waar je kunt pinnen. Het max. per dag is ca € 500,-

In Senegambia beach Hotel is een kantoortje waar je met je creditcard tot 10.000 dalasi kan afhalen , dat reduceert de extra kosten .De ATMs zijn beperkt tot 2000 dalasi per beurt, wil je meer ,moet je telkens de procedure herhalen .