Pinnen bij het Senegambia Beach Hotel?

Hoi,

Heb ergens gelezen dat je met je pinpas kunt pinnen in het senegambia hotel, klopt dat.
Ik vind het moeilijk om cash geld mee te nemen, hoeveel neem je dan mee voor 8 dagen en is dat veilig in je hotelkluis? Wie heeft een goede tip tegen reizigers diarree, ik heb hier altijd last van en neem dan lopriramide (?).
Hoeveel fooi leg je dagelijks neer voor het kamermeisje?

Wij gaan met rond de kerst en boeken vanuit hier tours bij Simon naar South Gambia en Roots by land.

groetjes

Met je pinpas kan je nergens terecht in Gambia. Met een creditkaart kan je wel pinnen, maar de bedragen zijn wat beperkt per opname, de koers soms ongunstiger dan wij wisselkantoortjes en je betaald vaak een vast bedrag voor de opname zelf.
Contant geld is nog steeds wat de meesten doen. De kluisjes werken prima. Er bestaan verhalen van mensen die bestolen zijn hoor. Oók met geld uit de kluis… Wij hebben er nooit negatieve ervaringen mee gehad en tijdens onze bezoeken ook nooit wat over gehoord.
Dagelijks fooi voor het kamermeisje? Nee joh… niet doen. Eerste dag prima. Gezellig een praatje maken en een fooitje mag best. Besef dat 1 euro, ongeveer 35 dalasi, zo’n beetje een heel dagloon is in Gambia. Dus 25 dalasi fooi, nog minder dan een euro, is al een heel bedrag. Maar je beslist natuurlijk zelf wat je wilt geven :wink:

Groetjes,
Erwin

1 like

Je kunt op de strip pinnen met een visa kaart. Het goedkoopste is om thuis geld op de kaart te zetten. Dan betaal je ongeveer 1.20 per keer ( dat is best veel).
Mastercard en andere kaarten kun je niet gebruiken.

Bedrag dat wij max. konden pinnen was 70 euro dus dan moet je iedere dag. Geld meenemen is echt de goedkoopste optie.

1 like

Verse Baobabjuice ( waarschijnlijk wel in het hotel te krijgen) helpt heel goed tegen diarree. Reizigersdiarree duurt natuurlijk meestal maar een dag dus zware middelen zou ik niet nemen.
Groot glas met heel dik bruin sap met een schuimlaag ( ziet er niet uit, maar smaakt niet slecht ;)).

1 like

Dank voor je reacties. Weet je ook hoeveel geld je ongeveer mee moet nemen voor 8 dagen, voor excursies eten/drinken e.d.?

Wat ik hier zo lees en ook wat wij zelf hebben ondervonden is 50 euro per dag ( voor 2 pers) genoeg. Ligt natuurlijk ook aan de prijs van je excursies maar je kan altijd 100 euro meer meenemen.

En zo’n visa kaart kun je overal aanvragen en is best handig hoor!

Als je een dag naar Zuid Gambia gaat en een dag naar Roots over land, dan ga je het niet redden met 50 euro per dag voor twee personen. Dit zijn nl niet de goedkoopste excursies, zeker niet Roots over land.
Qua eten en drinken hangt het gewoon van jezelf af. Dat kan heel goedkoop, maar natuurlijk ook duurder.
Zelf zou ik de excursies pas daar plannen, want je hebt maar acht dagen en er komt al genoeg op je af.
Acht dagen zijn zo voorbij hoor!
Als je daar bent, kom je misschien tot de conclusie dat je juist heel wat anders wilt en de meeste excursies kun je elke dag wel doen.
Een goede tijd toegewenst!

Wat excursies betreft ben ik het helemaal met Lighthouse eens, die zijn duurder dus extra meenemen.

Ook wat de planning betreft, het is beter om dat gewoon daar te doen en je niet vast te leggen omdat iemand zegt die of die is een goede gids. Het moet natuurlijk ook klikken tussen personen ( lees het verhaal over de alom geprezen Abdu maar bij “gidsen 2”
die mensen vonden hem helemaal niet leuk en aardig…zo zie je maar.

Gidsen en taxichauffeurs liggen daar letterlijk voor het oprapen en iedereen kent de beste, goedkoopste en aardigste…zelf kiezen dus is mijn devies.

Als eerste de waarheid over die 2 mensen ivm het verhaal Abdu “gidsen 2” licht toch wel iets genuanceerder als deze is beschreven, dat weet ik inmiddels na mail van Abdu zelf. Wat het pinnen betreft dat gaat prima op het einde van de strip naast de apotheek ( er zat zelf een bewaker )aan de overkant van de weg…zelfs de weg oversteken is een belevenis in Gambia Als ik me niet vergis hebben wij daar verleden jaar op de laatste avond gewoon met de creditcard gepind maar dat weet ik niet zeker kan ook de visa zijn die alleen voor vakanties wordt gebruikt, en als je zorgt dat er geld op je visa rek staat betaal je minder of bijna niets. maar toch blijft het meenemen van cash geld het makkelijkst. Geld in een omhang portemonnee als je weg gaat uit Ned. is die ook op een veilige plek en in het hotel een kluis huren direct als je er bent super veilig…en voor de rest genieten van de mensen de sfeer en het lekkere lokale eten of gewoon een super lekkere pizza bij het paradiso ( volgens mij was dat het enige restaurant waar ze ons niet naar binnen probeerden te lullen…en ook dat is geen probleem vriendelijk blijven en zeggen " maybe tommorow my friend " …Have fun in The Gambia…wij vertrekken 3 dec , misschien zien we elkaar wel met de kerst

Wij werden een paar jaar geleden gewoon getild in Senegambia. Dus het mag best, maar… kijk uit