ik ga over een paar weken met mijn 2 dochters voor 11 dagen naar Gambia. Nu begrijp ik dat we contant geld mee moeten nemen, maar ik vind het lastig om in te schatten hoeveel geld we mee zullen nemen.
We hebben al contact met een gambiaan die onze excursies zal gaan begeleidden en eten doen we natuurlijk buiten de deur. We hopen zo’n dag of 6 met onze gids op pad te gaan en verder natuurlijk ook wat dagen rust tussendoor en lekker van het strand genieten.
Kunnen jullie een beetje aangeven hoeveel geld handig is?
Hoeveel jullie meenemen?
Voor 2 personen kom je met €50,- per dag een heel eind. De helft erbij op en je hebt je richtlijn voor 3 personen. Hangt er ook een beetje vanaf of je langs het zwembad bij je hotel uitgebreid gaat lunchen. 's Avonds uit eten doe je voor amper 30 euro met z’n drietjes. Lunchen 's middags kost je net zoveel. Wij ontbijten 's morgens uitgebreid en lunch slaan we dan vaak over…
Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de trips die je wilt maken. En welke prijzen hij hanteert en of ze per trip zijn of per persoon. Zijn ze per trip dan is het een leuke optie om nog een ander stel erbij te zoeken die met jullie mee gaat. Dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten!
Neem evt. een Visa kaart mee. Daarmee kan je beperkt pinnen en de opname kosten zijn laag als je er voor vertrek geld opzet.
Andere kaarten zijn minder bruikbaar. Met Master kan je bij het Senegambia hotel pinnen, maar wel tegen hoge opnamekosten. Niet aan te raden.
Contant geld meenemen blijft de beste optie. Geld in je kluisje op de kamer en wisselen bij een bank of 1 van de vele wisselkantoortjes buiten je hotel. Receptie geeft vaak ook slechte koers. Daar niet teveel wisselen dus.