Dag budget

Hallo allemaal,
Mijn vriendin en ik gaan rond de kerst 2 weken voor het eerst naar Gambia.
Nu vragen wij ons af hoeveel geld we moeten mee nemen, aangezien je daar niet kan bij pinnen.

Hoeveel ben je er ongeveer kwijt per persoon per avond maaltijd?
Hoeveel kosten de excursies ongeveer als je die bij de lokale bevolking boekt?

Alvast erg bedankt voor de reacties

Hallo en welkom op het forum! :dag:

een avondmaaltijd geniet je voor onder de 20 euro voor twee personen inclusief 1 of 2 drankjes. Een hoofdgerecht ongeveer 7 euro en een drankje kost vaak minder dan een euro, dus reken maar uit.
Excursies is wat lastiger in te schatten. Een dagje weg ben je rond de vijftig euro kwijt. Veel ervan is afhankelijk van de afstand die je aflegt. Benzine is daar ook niet goedkoop. Als je voor 2 personen 50 euro per dag rekent kom je een heel eind, maar het blijft een beetje afhankelijk van de te maken trips…
Eet in ieder geval buiten je hotel. Doorgaans stukken goedkoper en veel gezelliger. Lunchen in het hotel is vaak ook iets was de dagelijkse kosten flink kunnen opschroeven. Goed ontbijten is verstandiger :wink:
En wil je vast een goede en niet dure gids inhuren, kan je ook bij me terecht.
Mail me daarvoor privé op [EMAIL=“3Rwin336@gmail.com”]3Rwin336@gmail.com

Groetjes,
Erwin

1 like

Bedankt voor je reactie!
Hier hebben we zeker wat aan:)
Wat die gids betreft, wat moet ik daar precies van verwachten?

Een gids, die vaak ook als taxi-chauffeur kan dienen, zorgt ervoor dat je in Kololi kan komen waar je keuze hebt uit de vele gezellige restaurantjes.
Maar belangrijkste is natuurlijk dat hij je Gambia laat zien, z’n toeristische trekpleisters uiteraard en ook de minder toeristische plekjes. Een schooltje om te bezoeken eventueel…
Zonder gids trek je er zelf in ieder geval niet op uit in Gambia. Tenzij je er woont of al vele jaren komt.